__

Återträff med min älskade 4-åring!!!

Nu ska jag avslöja en av många roliga saker som händer just nu, kommer nog ha en rolig nyhet nästan varje vecka ett litet tack framöver då det är mycket roligt på gång :)

Inte i helgen utan nästa helg ska jag nämligen få träffa och dessutom tävla min fina 4-åring som jag sålde efter championatet i slutet av sommaren. Calypso boy, eller "Calle" som han kallas till vardags, var och är en häst som jag fortfarande har mycket känslor för. Han var en otroligt begåvad hopphäst och hade en unik personlighet! Jag köpte honom som precis grundinriden tidig vår och från att vi gick över första bommen till han var färdigkvalad till fyraårschampionatet gick det otroligt fort. Linda som äger honom nu vill ta lite hjälp med utbildningen i hoppningen och jag kommer tävla honom då och då och förhoppningsvis kommer Linda och Calle kunna komma hit och träna hos oss under nästa år. Calle har hamnat i ett fantastiskt hem hos Linda och det kommer bli väldigt roligt att hjälpa till med utbildningen och kunna följa dem i framtiden! Vi kommer starta 90 cm och 1m på samma tävling som jag och Diablo gör vår första tävling tillsammans nästa helg! Hoppas vi känner igen varandra och att vi ridmässigt klickar lika bra som vi gjorde då så att vi kan göraa braa rundor på tävlingen!

Jag är så glad och ser så mycket fram emot att sitta på denna underbara häst igen, och dessutom hoppa honom igen! Och tävla som han verkligen ÄLSKAR. Kanske kommer det kännas jobbigt men samtidigt känns det jätteroligt att få hjälpa Linda med utbildningen av Calle och få chansen att tävla denna fantastiska häst även om han inte är min längre.

Calle och jag på hans livs andra tävling






Kommentarer
Anonym säger:

Oj, vilken lyckligt lottad köpare som får din hjälp med utbildningen när hon köpt honom av dig, mycket bättre kan man inte få det! Hur kommer det sig att du sålde Calypso? Han verkar ju vara så lovande?

2011-10-31 | 23:47:39
matilda säger:

hej! mycket bra blogg och roligt när du lägger upp filmer!!

jag undrar lite hur du har råd med allt jag menar det är ju inte billigt med häst och den nivån som du tävlar på medför väl en del kostnader så som att bara ta sig till tävlingar uppstallning och allt runt omkring? är det enbart hästar och ridning du håller på med eller har du något annat jobba också? har du någon hjälp med hästarna och tröttnar du aldrig? jag önskar dej all lycka till i framtiden tillsammans med dina hästar!! du är en grym ryttare!

2011-11-01 | 16:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback