__

Första ridpasset på Diablo

Diablo gav en fantastisk ridkänsla idag. Jag red ut på honom och galopperade en del på härliga grusvägar. Han är inte riktigt framme i handen och har tendens att "knäppa" av i formen vilket jag måste jobba mycket med. Men vilken otroligt härlig häst att rida. Underbar energi och jättemycket schwung i traven. Och hans galopp var fantastisk. Vissa hästar ger en ganska unik ridkänsla, så man helst inte vill sluta rida. Diablo är definitivt en sån häst.

Den dagen han ska säljas tror jag inte det blir speciellt svårt att hitta kanske en juniorryttare till honom. Det är en häst som kommer bli otroligt rolig att rida - varje dag.


Kommentarer
Ida säger:

Sådana hästar är guld värda!

En fråga, eftersom jag själv rider en häst som gärna knäpper av lite och inte är framme i handen; Kan du ge något bra tips på lite övningar/tänk för att komma tillrätta med det problemet, förutom mer skänkel/säte? ;-)

2011-10-11 | 14:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback