__

Hemma från Strömsholm

Hästarna har varit jättefina idag.

Caruso var först ut och var ganska spänd även idag, tittade ganska ordentligt på allt runtomkring när jag kom in på banan. Att gå in direkt i 140 elit som sjuåring är inte heller helt enkelt. Första hindret kom väldigt kort ur sväng och när han dessutom tittade och kastade sig in 2 m för en skylt som satt på väggen blev vägen inte helt som planerat, vi tappade då galoppen och rev första hindret. Annars tycker jag att han hoppade väldigt fint och öppnade upp riktigt bra i bak på många hinder, men var faktiskt i några bommar till ändå som låg kvar, så vi hade lite tur. Jag var ändå nöjd och fick ta på mitt nedslaget på första hindret själv.

Valence kändes heeeeeeeeeelt fantastisk både på framridningen, framhoppningen och inne på banan. Var väldigt ridbar och hoppade grymma språng. Det kändes så enkelt! Vi var nolla och blev 9:e placerade av ca 90 startande! Så det blir final imorgon i 145! :D

Caruso gick därefter även kvalet till lilla Grand Prix 140. Det var en ganska stor 140 och jag var lite orolig över om han skulle orka med en till 140 så snart efter. Caruso var betydligt mycket finare på framhoppningen, hoppade stort och luftigt. Inne på banan kändes han också fin, lite matt i avsprånget över ett par oxrar. Vi rev nummer två och det var helt mitt fel, låg lite nära i avsprångspunkten och hade för mycket ben på då jag ville att han skulle hoppa ut över bakbommen ordentligt. Det resulterade i att han istället rev frambommen med bakbenen. Till sista hindret hade jag riktigt bra galopp med mig och kunde samla upp honom de tre sista galoppsprången innan sista oxern vilket gjorde att han fick väldigt mycket kraft med sig, så hoppade han hur stort och runt som helst, jag åkte rakt upp i luften då han hoppade mig helt ur sadeln, men jag lyckades klamra mig fast till över mållinjen iallafall OCH landa på fötterna! ;D Anledningen till att jag kom så ur balans och ramlade av var nog för att jag kortade mina läder två hål inför den starten då Caruso hoppar ännu bättre när jag har korta läder och sitter lite högre och lättare i sadeln, men det blir också lite svårare att sitta kvar då jag även normalt sett har väldigt korta läder... ;)

Caruso är bara sju år och dessa två 140-rundor är superbra för hans rutin för framtiden. Jag tror otroligt mycket på honom och det ska bli så spännande att följa hans utveckling! Han är nog bättre utomhus fortfarande men det kommer bli väldigt nyttigt för honom att följa med på alla stora tävlingar i höst :) Det var ganska mycket fel på banan idag så Caruso gick vidare till finalen i lilla Grand Prix imorgon :)

Nu ska jag ut och skritta Lorden, rida ut på Kulan och ikväll ska jag till ridhuset med Madonna och hoppa bana! :)

Film kommer ikväll!

VÄRLDENS STÖRSTA TACK TILL MIN UNDERBARA VÄN ELIN SOM FÖLJDE MED PÅ SÅ KORT VARSEL OCH HJÄLPTE TILL MED ALLT PÅ TÄVLINGEN IDAG <3

Kommentarer
Anonym säger:

Grattis :D följde dig på equipe såklart :P

2011-10-22 | 15:34:28
Ewe säger:

Härligt :) och grattis !!

2011-10-22 | 16:59:00
Bloggadress: http://evi0627.blogg.se/
sara säger:

Kul! Dock känns de som du alltid skyller bort på att dom är "unga" när dom river :)

2011-10-22 | 17:08:56
Bella säger:

Men gud vilken tröttsam och onödig kommentar av sara ovan. En 7 åring som går 140 på elittävling ÄR ungt! Även en äldre häst kan vara ung och orutinerad både psykiskt och fysiskt och då får man ibland köpa att det kommer några nedslag!

2011-10-22 | 17:50:22
Bloggadress: http://horsesideonlife.blogg.se/
Elin säger:

Jag satt på läktaren och såg Carusos andra 140. Det såg riktigt riktigt bra ut! Du har en underbart fin häst!!

2011-10-22 | 19:02:33
Bloggadress: http://elindouhan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback