__

Ingen bra dag

Caruso var inte alls med på noterna idag. Jättefin på framhoppningen men inne på banan fick jag jobba mycket för varje galoppsprång, vilket betyder att inget stämmer eftersom att Caruso normalt sett är väldigt pigg och känslig för skänkeln. Hoppade de fem första hinderna men det kändes inte alls bra så jag utgick med honom. Gårdagens två 140-klasser blev tufft för honom. Nu ska han få en vilopaus ett tag.

Valence var superfin även idag, men när vi skulle ta sista språnget på räcket på framhoppningen hände någonting som aldrig hänt förut. Valle tvärstannade och även när vi sänkte ville han inte hoppa räcket. Har verkligen aldrig hänt förut. Kom på oxern en gång som då endast var på 120 höjd och då hoppade han jättebra. Detta gjorde tyvärr att jag tappade väldigt mycket fokus och blev otroligt orolig eftersom att han aldrig gjort något liknande.

Men inne på banan var han sig själv igen, han hade nog redan glömt framhoppningen men det satt kvar lite i mitt huvud, tog bort fokus från det som jag annars borde tänka på. Allting kändes jättebra och han hoppade super fram till hinder nummer åtta som kom från ett räcke kort ur sväng ut på en svår båge. Jag försökte komma ut ordentligt för att komma rakt på oxern, och jag tappade linjen helt och hållet :/ Därefter rev vi b-hindret i trekombinationen, som vi tyvärr ofta kan få nedslag på. Ted har hittat en lösning där jag ska "stänga" handen mitt över b-hindret för att han ska vända ut språnget i bak men tyvärr sitter inte det i ryggmärgen ännu. Jag är så arg på mig själv just nu eftersom att jag har en så fantastisk häst och vi borde ha satt nollan idag, kom verkligen helt ur rytm efter den där nians oxer. Jäkla skit. Men Vallis, han är min drömhäst <3

Nu är det bara att ladda vidare mot nästa kval i Flyinge.


Kommentarer
Rebecka säger:

Vad menar du med "stänga" handen? :D

2011-10-23 | 19:13:04
Bloggadress: http://rebeckabinkle.blogg.se/
Sandra Johansson säger:

Jag måste bara få berömma dig för din fina ridning och ditt sätt att tolka varje häst och deras förutsättningar! Har följt din blogg ett tag och måste säga att jag är imponerad av dig! Håller du bara på med hästarna på heltid eller du jobbar med något annat också? All lycka till i Flyinge!

2011-10-24 | 22:15:56
Bloggadress: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback