__

Svar på kommentar

Kul! Dock känns de som du alltid skyller bort på att dom är "unga" när dom river :)

Jag läste själv igenom inlägget och tycker inte att jag skyller på någonting alls när jag skriver om vardera pet i de två 140 som Caruso gick idag utan snarare tar på mig felen själv. Men det är faktiskt precis så, att yngre orutinerade hästar kan bli trötta i slutet på banan - därför göra sämre språng och få med sig några bommar. Eller att bristen på rutin gör att de blir spända av en spektakulär miljö - därför hoppa sämre genom kroppen och få med sig någon bom. Eller att de precis börjat gå en större klass och att de därför inte riktigt hoppar på rätt sätt över alla hinder, de kanske inte ändrar sin språngkurva helt korrekt efter tex en trippel till ett räcke osv. Det är bara att jämföra med oss som ryttare, ju fler rundor och språng vi får med oss, ju mer rutin får vi, och därför gör vi färre misstag inne på banan. Lyssna tex på Rolf-Görans intervju där han säger att detta är en sport som kräver mycket rutin, att han gör inte samma misstag som han gjorde som yngre, och han försöker att undvika de misstag han tidigare gjort inne på banan.

Och att gå 140 på elittävling som sjuåring - ja det är väldigt ungt och väldigt bra. Jag är jätteglad över min sjuåriga Caruso och tror att han, med mer styrka och rutin, kommer bli väldigt bra. För att utvecklas måste han få komma ut och göra rundor, både sämre och bättre.

Kommentarer
Malin säger:

Tycker att den där kommentaren visade på okunnighet och var riktigt dryg :/ Tråkigt!

Något som var riktigt roligt var dock att se dig och Valence idag, WOW vilken häst du har! Du blev både min och mammas favorit i klassen :)fin ridning och fin häst! Lycka till imorgon, har stalltjänst och kan inte åka och kolla på Strömsholm då tyvärr :/

2011-10-22 | 20:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback