__

Svar på några av frågorna

Hur förbreder du din inför en såpass stor tävling? Stegar du alltid vilken klass du än rider? Kan inte du göra ett inlägg hur du utbildar dina hästar? Vad som är viktigt att tänka på? Hoppas på att få se dig i Göteborg iår, håller tummar och tår för er :)

Jag försöker tänka positivt, få bra pass med hästarna som inte är för långa och ge dem mycket beröm så att de känner sig duktiga och inte blir för matta i kroppen. Jag brukar titta lite extra på våra bästa rundor och helt enkelt försöka få en så bra och positiv bild och känsla med mig. Jag brukar också försöka se till att hästarna känns bra inför tävlingen och jobba lite extra på de saker som är mindre bra.

Jag rider otroligt mycket på känsla och stegar inte avstånd som är längre än 5 galoppsprång. De gånger jag försöker göra det blir det ofta mycket sämre. Däremot försöker jag tänka på vägarna och hur hinderna bakom ser ut så att man skapar en bild av hur man ska rida banan, när jag ska aktivera galoppen, hur vissa hinder påverkar hästen, tex om det är ett tittigt hinder, eller om det står hinder bakom som kan förändra hästens bild av hindret osv. Det kan jag absolut göra, ska lägga ner energi på det och publicera som ett eget inlägg!

Tack så mycket, jag vill ingenting hellre än att rida Scandinavium i februari! :)

Kan du inte berätta lite närmare vad det är för övningar du gör när du skriver att du rider lite småhinder och bommar för lydnad? Rider själv en häst där just lydnaden behöver övas i kubik och jag behöver all inspiration jag kan få!

Jag brukar bygga upp lite olika bombanor och en hel del travhoppning, studs eller bom-räcke-bom-räcke serier. En väldigt simpel men alltid nyttig övning är också att lägga ut två bommar med 20 m eller mer mellan och variera antalet galoppsprång mellan. Tränar både ögat och att hästarna ska vara reglerbara.

Grattis :D har du någon film från helgen?

Jag har fortfarande inte fått upp något. Ska försöka ladda upp åtminstone ett klipp ikväll från helgens starter!

Svårt att gissa på sådant ;). Hur lång är du Amanda?

Jag är 173 :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback