__

Svar på några frågor

Skriv lite info om dina hästar, vilka klasser du tävlar med de och så ?
Är en ny tjej som läser bloggen nämligen.
Ha de gött Emma

Det finns en kategori i menyn "Hästarna", där finns också flikar och text om alla hästarna. På min hemsida finns också mer info om alla hästar jag rider. www.amandagullstrom.n.nu

Kort så har jag mina egna

Valence 9 år tävlar upp till och med 150 med placering, Caruso 7 år tävlar upp till och med 145, vinst i 140, Lord Greystoke 9 år tävlar upp till och med 140, placeringar i 130 (är under igångsättning efter operation av lös benbit), Silver Bullet 5 år tävlar upp till 120 med felfria rundor.

Sedan har jag tillridnings-/försäljningshästarna Lady Madonna 9 år, tävlat henne upp i 120 felfritt med placering än så länge, har mycket mer i sig, och Diablo som nyligen kom hit och ska tävlas såsmåningom, förhoppningsvis upp i 120-130 samt en treåring som ägs av en vän som jag ska hoppa in under hösten och våren och som ska gå 4-årsklasser (1m) nästa år :)
 
Jättekul att du följer min blogg! :)

Jag undrar om jag tänker rätt nu- jag ska köpa en unghäst, jag vill ha en super lyhörd och det är helt ok om den är nervig o kräver en lugn ryttare men den måste vara lugn i hanteringen men är det rätt att tänka så när man letar efter unghäst?

Jättebra motiverande o insperande blogg :)

Unghästar kanske inte alltid är superlyhörda, men känsliga och med mycket arbetsvilja tycker jag man ska leta efter! Och det finns många unghästar som faktiskt är lite nerviga med mycket energi i ridningen med ändå väldigt stabila mentalt i hanteringen. Valence, Kulan, Caruso och Calypso boy stämmer alla in på den beskrivningen, så det tycker jag absolut du ska leta efter :) Lycka till!

vad gör du för övningar när du är ute och rider? valence är ju väldigt pigg så jag undrar hur du får honom lugn ute, min häst är väldigt pigg ute också och det är väldigt svårt att få henne att slappna av och jobba like bra som på banan

Jag försöker sysselsätta honom mycket tankemässigt, rida öppnor, slutor, skänkelvikningar, jobba mycket med att korta och länga galoppen osv. Valence är lika nervig och het nästan överallt de dagar han är på det humöret. Han blir inte lugnare av att gå på banan eller i ridhus de dagarna, så med honom gäller samma arbete oavsett vart jag rider. Upplever dock att han blir mer mentalt avspänd genom att variera ridningen mycket. Lycka till med din häst!

Kommentarer
Anonym säger:

Såg att du red en häst som heter Scandinavia wct, är den ppfödd av en tjej som heter Zara? Heter mamman till den hästen Golden star? såg det fölet på bild på en blogg för mång år sedan

2011-10-14 | 10:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback