__

Underbar lördag

Idag har det varit en helt underbar dag! Städat hela stallet och haft ett långt och superbra pass med Valence på en stor äng mitt ute i skogen. Han var superfin, jobbade mycket med övergångar från galopp till skritt - skritt till galopp samt att samla och länga galoppen. Har en annan sadel på honom nu som känns riktigt bra. Han har väldigt speciell rygg och hög manke så denna sadel ligger bättre på honom.

Donna och Kulan och också gått idag, båda gick ganska tufft pass igår så idag red jag ut barbacka och klättrade på båda. Caruso ska jag nu ner och rida på banan, kommer jobba med en längre bombana med olika distanser - tycker det är en fantastisk övning där man både tränar att få hästen otroligt reglerbar samtidigt som man tränar ögat!

I helgen är det inga tävlingar, vilket är ganska ovanligt då jag så gått som varje helg har någon tävling med någon häst. Men ikväll är det istället utgång med vännerna som gäller. Imorgon ska alla hästarna jobbas ganska ordentligt då de ska vaccineras på måndag och får ta det lugnt några dagar efter det. Nästa fredag är det hoppträning för Ted med Valence, Caruso och Madonna. Det ska bli riktigt kul. Sen sätter tävlingarna igång inför hösten. Har anmält tre hästar till Strömsholms elit i oktober nu, ska bli så roligt! GHS YR cup heter det numera - och både Valence och Caruso ska gå kvalet så hoppas jag på finalen på söndagen i 145.

Här är Valence och jag förra året i Strömsholm i delfinalen 145, vi slutade 5:a

Kommentarer
Emelie säger:

Mkt fin runda! :)

2011-09-28 | 16:06:17
Bloggadress: http://pemme.spotlife.se
karolinajonsson säger:

härlig blogg :D

2011-09-28 | 17:00:23
Bloggadress: http://jonssonsfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback