__

Finns det något annat än hästar i mitt liv? ;)

Har fått två frågor tidigare som jag tänkte ta och svara på.

brukar du gå ut med dina vänner på helgerna? har du någonsin någon fri hästdag? har du ansvar för allt i stallet eller hjälper dina föräldrar dej något? hur vill du att dit liv med hästar ska se ut om 5 år? du är en ren inspirations källa å ja hoppas att du lyckas ta dej till dit mål med ridningen!

Jag går ut ganska sällan ändå tror jag, men när det är tävlingsfritt en helg och det är något kul som händer så brukar jag alltid hänga med ut eller följa med på en fest hos någon. Jag är däremot verkligen ingen som går ut så fort jag får tid, men tycker det är riktigt kul de gånger jag väljer att gå ut. Jag bor i Mariefred som är en riktig sommarstad. Liten stad och kanske lite dött vintertid, men en fantastisk stad att bo i under sommaren. Under sommaren har vi så kallade Beachpartyn, och så har vi ”Riddardagarna” i fyra dagar i Mariefred där flera av er läsare säkert sett Riddarna i Visby under Tornespel tex på Gotland. De kommer även hit varje sommar och då går verkligen ALLA ut på Världshuset i Mariefred som ligger precis vid vattnet. Det är sjukt kul och på somrarna blir det utgång betydligt oftare för mig del! J Men även om jag inte höll på med hästar skulle jag inte hänga på krogen varje helg, jag trivs också med att spendera vissa kvällar hemma framför en mysig film med vänner eller familj. Och fick jag välja skulle jag tävla så gott som fyra dagar i veckan varje vecka året runt! :) Det är ju faktiskt ofta ryttarfester som är riktigt roliga på större tävlingar, då får man ju liksom allt i ett ;)

När jag reser bort så har jag en hästfri dag ;) Ibland åker jag också och hälsar på vänner som bor bland annat på Ekerö där jag bodde förut, då blir det ibland en helg helt utan hästar. Jag får en hel del hjälp med stallet av mamma och pappa ibland också!

Om jag fick bestämma skulle jag och mina hästar ha kommit mycket längre om fem år, kanske har en häst som jag får rida någon nationshoppning för Sverige och ta sig upp i senioreliten med. Ha en samarbetspartner och unghästar underifrån som man verkligen tror på!  Och att min egen verksamhet hela tiden utvecklas. Jag hoppas verkligen att jag känner att jag hela tiden utvecklas som ryttare även om fem år och att jag är lika glad och motiverad för ridningen som jag är nu! Och att mina hästar är friska, lyckliga och sunda!

Tack så mycket! Jättekul att du följer bloggen.

Mariefred på sommaren



Gripsholms slott i Mariefred mitt emot Värdshuset


Värdshuset i Mariefred


Min tvillingsyster Sarah, jag, Josefine och Sofia förra sommaren!


Sofia och jag i höstas när vi ochvår vän Linda drog till Irland och hade fyra fantastiska och oförglömliga dagar!
Detta fick jag i 20-årspresent av dem!! Helt otroligt! <3


Isabel, Zara, jag, Emelie, Mickis och Julia (alla sex visserligen hästnördar) på nyårsfest tillsammans i Helsingborg!

Har du pojkvän? (: Tack för bästa bloggen!

Nej det har jag inte, men träffar någon jag tycker mycket om, så vi får se! ;)


Kommentarer
Julia säger:

kan du inte berätta lite mer om mär du bodde på ekerö? vilket stall hade hu hästarna på, vad tyckte du om att bo på ekerö, varför flyttade du därifrån? :) haha lite kul att veta! råkar vara så att jag bor på ekerö :P

2012-04-08 | 09:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback