__

Fruktansvärt stressig dag

Usch, det här känns inte som någon rolig dag alls, inte s här långt iallafall.

Vädret är bara vidrigt, konstant snöblandat regn. Hästarna får faktiskt stå inne idag, för de står ändå bara och trycker i någon hörna och vill komma in. Jag har istället ägnat hela morgonen/förmiddagen till att skritta ut. Jag började med Valence och hade Caruso som handhäst, var ute i en timme och skrittade. Därefter Lorden med Kulan som handhäst i ca 45-50 min och till sist mammas häst Herkules med Madonna som handhäst i ca 45 min. Furran får vila inför hoppträningen. Alla står alltså inne idag, så det blir att rida ett pass till på banan ikväll på de andra hästarna. Har iallafall mockat igenom alla boxar snabbt och bytt vatten på alla. De verkar nöjda med att stå inne.

Min förkylning lär ju bli ännu värre igen nu efter så lång tids skrittande ute i vidrigt väder, är helt dygnsur. Har fått så många samtal och sms i all denna stress idag också, fy vad jobbigt det känns just nu. Vissa dagar kan det bara bli för mycket att ta hand om.

Nu ska jag snabbt få i mig lunch och få med mig matlåda som Ted ska ha till middag idag, sen ut och rykta Madonna och Furiosa som ska träna för Ted på Runsten nu på eftermiddagen. Jag åker om ca 1,5 h.

Furran ska inte hoppa så mycket idag eftersom hon ska visas för några imorgon. Madonna ska hoppas på hackamoret, blir intressant!


Tur att du finns <3

Kommentarer
Victoria säger:

Tycker att du är så otroligt talang full Amanda!! En fantastisk ryttare! Och jag älskar att du uppdaterar så mycket på bloggen trots att du har fullt upp :D

Önskar dig all lycka till inför framtiden!

Stor kram Victoria

2012-04-20 | 13:10:12
Bloggadress: http://victorialjunggren.blogg.se/
Anonym säger:

Fortfarande avundsjuk på ditt liv !

skulle byta bort min stress mot din varje dag, om jag visste att det innebar å leva med hästarna konstant!

2012-04-20 | 20:54:40
Johanna säger:

Men vi hann ,både dit å hem!=)

2012-04-20 | 21:32:37
Jenny säger:

Jag jobbar oxå heltid med hästarna och känner igen det där med att stressen fullkomligt tar över vissa dagar. För mig innebar det att jag blev sjuk. Var rädd om dig och slå inte knut på dig själv för att du ska vara alla till lags (vilket är så lätt att göra eftersom allt man gör i sitt arbete är SÅÅÅ kul!!) Häst Sverige behöver sådan mjuka och "hästvänliga" ryttare som du så var rädd om dig, du ska orka och hålla i många år! :)

2012-04-21 | 08:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback