__

Struktur, ordning och reda

Nu har jag verkligen tagit tag i allt och försökt strukturera upp hela mitt liv och kommer framöver ha rutiner som jag kommer följa slaviskt. Detta innebär bland annat att jag ska gå och lägga mig betydligt tidigare än tidigare så att jag får sova de timmar varje natt som jag verkligen behöver för att orka med allting. Även stalljobbet har jag sagt ska vara klart innan halv tio VARJE dag, inkl vatten, strö, foder klart och höpåsar packade. Självklart måste jag ibland gå förbi vissa rutiner vid tävling eller något annat som händer. Men min mamma har varnat mig och sagt att om jag inte tar tag i allt så kommer jag till slut ta på mig så mycket att jag inte kommer orka mer. Efter mitt otroliga klantiga ryttarmiss som var det absolut största missen jag gjort på alla år så känner jag att det borde vara enog med varningssignaler och för att kunna tänka klart och orka med allt så måste jag strukturera upp allting och framförallt sova ordentligt.

Har ridit Madonna, Lorden och Caruso hittills. Alla superfina. Nu ska jag ut och rida Valence och Furiosa. Ska gå en liten promenad med min älskade Kulis också.


Kommentarer
Anonym säger:

När kommer filmerna upp? =)

2012-04-16 | 21:17:41
Clara säger:

Jättefin blogg! Ska bli kul att följa dig i fortsättningen :)

2012-04-18 | 10:17:43
Bloggadress: http://claraequine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback