__

Tedträningen

Madonna skötte sig brilliant idag! Hon känns mycket, mycket mer avspänd och fin i markarbetet på hackamore, och även på hinderna håller hon huvudet bättre och det känns som att hon kan lägga mer fokus på själva hindret än att gå emot bettet och bli överkänslig. Hon är också så otroligt lätt för hjälperna och lyssnar på mig lika bra trots att hon inte har bett i munnen, jag har lika lätt för att samla henne och få igenom förhållningarna, så ser ingen anledning alls att inte rida på hackamore. Vi hoppade en bana som mest bestod av olika linjer på 130-135-höjd. Hon gjorde det lekande enkelt och hoppade väldigt väl! Jättehärlig känsla med henne idag!

Furiosa och jag fick massor med oss av träningen trots att det inte gick jättebra. Vissa språng hoppar hon verkligen kanon på men jag fick ganska mycket problem just på en svår linje där man mellan första och andra hindret fick rida antingen 4 fram eller 5 tillbaka, och till tredje hindret fyra jättekorta eller tre ganska mycket fram. Det var lite svårt med henne och hon fick nedslag med fram på tredje hindret. Sista gången fick vi dock till det och hon hoppade väl. Nu har jag mycket med mig hem som jag ska jobba på för Ted sa att hon har verkligen språng och kraft i sitt avstamp, men nu har jag fått övningar med mig för att hon ska förbättra sin teknik och språngkurva fram samt att hon ska gymnastiseras för att bli längre och mjukare i sin muskulatur för att kunna använda kroppen rätt. Det kommer krävas lite arbete och framförallt tid, men det ska bli spännande att jobba med henne nu när jag har ny inspiration. Jag har också bara haft henne i drygt två månader och mycket har hänt hittills, så allt går verkligen åt rätt håll.




Kommentarer
Carro säger:

när visar de WC på tvn??

2012-04-21 | 08:36:02
rebecca säger:

Hej, kan du inte skriva vad det är för övningar du ska göra för att förbättra tekniken samt språngkurva? Skulle vara jättekul!

2012-04-21 | 11:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback