__

And I think he's the best

Film på Ramius runda i helgens huvudklass 140 i Eksjö. Han leker runt höjden egentligen, men ja, det ser ju ut som vi är ett litet halvgalet ponnyekipage med noll koll på grejerna. Han bjuder som tusan och drar i väg lite mot hinderna, jag försöker samla men får inte igenom mina förhållningar utan snarare bara en häst som springer ännu högre med huvudet och snabbare... Blev lite förvånad att vi klarade linjen precis vid staketet där det är filmat ifrån som var lite teknisk med en oxer in, fyra superkorta galoppsprång, räcke med vattenmatta i bakkant, fem korta galoppsprång till en oxer för att sedan fortsätta linjen på böjt spår till ett räcke, men, we made it!

Rev b-hindret i trekombinationen, han fick väldigt trångt där. Det var vår fjärde 140-start. Ja, som jag sagt förut. Det tar nog 6 månader innan vi får se på riktigt hur bra han är. Men min känsla från hans rygg är helt makalös. Han är den bästa hästen jag suttit på!


Kommentarer
Sophia säger:

Men vad fin han är Amanda! Det är ju jätte skillnad sen jag såg honom sist, vilket toppen jobb du gör med honom :)

2012-08-21 | 07:13:41
Bloggadress: http://sophiakarlsson.blogg.se
Anonym säger:

Ja, det ser verkligen lekande lätt ut. Han tar ju inte direkt i :) Spännande att se vad det blir av er då! :)

2012-08-21 | 08:13:20
Monika säger:

Så illa ser det väl inte ut! Han lyssnar ju faktiskt, fast inte fullt ut. Men som du säger själv, med mer träning så kommer det att bli riktigt bra. ;-) Han hoppar ju helt fantastiskt!

2012-08-21 | 08:38:30
Anna säger:

Även om det inte är helt hundra en så ser det s mkt bättre ut en när du fick honom! Bättre rytm och jag tycker han hoppar bättre språng också! Bra jobbat Amanda :)

2012-08-21 | 08:55:06
Frida säger:

Vilket jobb du Lagt ner på honom redan, du är sååå duktig!! :)

2012-08-21 | 11:50:32
emilia säger:

Jag tycker fakttiskt inte alls att det ser speciellt vilt ut! Visst att det syns att han är oriden, men du rider himla prydligt som vanligt och gör ett bra jobb utan att det syns att du gör något alls. himla bra tycker jag! fantastiskt fin häst också!

2012-08-21 | 22:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback