__

En riktigt fin häst med stora kvalitéer!

Fick ju hem en ny häst till stallet i torsdags. Ett jättefint stort sto med kanonstam! Hennes ägare har inga planer på att sälja henne, så jag ska få ha henne i träning och tävling ett tag och förhoppningsvis ska vi kunna klättra i klasserna tillsammans. Hon är som individ helt otrolig, stor personlighet och ett inre lugn. Trygg och positiv! Hennes ägare var här igår morse och var med när jag red Caramelle för första gången hemma på vår grusbana. Jag fick en jättehärlig känsla från första stund, hon har tryck och balans, jättefina gångarter. Vi tog några språng över ett mindre räcke också, och känslan hon ger är riktigt bra. Jag såg henne på tävling med sin ägare i maj och gillar verkligen vad jag såg då, så det är är jag väldigt peppad och motiverad inför. Känner mig väldigt glad över att få förtroende av hennes ägare som också är hennes uppfödare att träna och tävla den här hästen. Det finns ju inte många saker som är så inspirerande än att ha unga, väldigt lovande hästar i stallet!


Caramelle och hennes ryttare i i 110 debuten jag såg i maj.

Kommentarer
Erika säger:

WOW vilket jäkla språng! :D

2012-08-12 | 16:17:34
Bloggadress: http://ettahnia.blogg.se
Sophia säger:

Åh, det är ju Anns Caramelle!
Det är av henne vi har köpt våran Lotus, dom är syskon! :)

2012-08-13 | 08:55:14
Bloggadress: http://sophiakarlsson.blogg.se
Ekroon säger:

Vilken språng!
Ser jag rätt hon är svartskimmel? Vad för stam har hon?

2012-08-13 | 17:46:10
Ekroon säger:

Vilken språng!
Ser jag rätt hon är svartskimmel? Vad för stam har hon?

2012-08-13 | 17:46:16
Ewe säger:

Kam du inte skriva lite mer om vad du har för upplägg när du tar emot hästar för utbildning/ försäljning priser osv?

2012-08-13 | 19:18:59
Jennifer säger:

Åh vad fin!

2012-08-14 | 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback