__

LADY MADONNA - VILKEN STJÄRNA!

Finaste, bästa lilla flickan debuterade SVÅR HOPPNING 145 igår på ett helt utomordentligt sätt! Det var en ganska svår, stor bana med 14 språng med många startade men väldigt få felfria. Madonna hoppade runt denna bana med ett nedslag!!! Trekombinationen var verkigen så illa byggd som den bara kunde vara från vårt perspektiv, med relaterat in från en oxer till räcke-räcke.-oxer. Jag red ett extra in och hon var i lite i a och lite mer i b men bommarna låg kvar. Tvåkombinationen var med en stor trippelbarr in, två galoppsprång räcke som hon gjorde fantastiskt. Hon hoppade 145-höjden på ett enkelt sätt, underbar häst! Rivningen kom på treans oxer och det var en väletablerad ryttare som gav oss beröm efter men sa att hon trodde med stor säkerhet att nedslaget berodde på att hästen som var inne på banan samtidigt som oss blev jätterädd och kastade sig från staketet och skvätte upp massor med sand på ett hinder. Hästen var i samma linje som Madonna när hon skulle hoppa av. Jag märkte inte detta förstås, men nu när jag ser filmen och vet hur pass känslig Madonna är och att det var kanske det sista hindret på banan jag trodde hon skulle riva, så känner jag att det var väldigt synd att det hände. Hästen var verkligen panikslagen och det är klart att Madonna som är så otroligt uppmärksam också påverkades. Men hur som helst, är hur nööööjd som helst. Världens finaste tjej!!!
 
Valence var het igår.Vi var framme på tävlingsplatsen 2,5 timme för tidigt och jag vet mycket väl att han hatar att stå länge i transporten/lastbilen när han är på tävling, det blir som att han laddar på och av hela tiden. Hn var dock inte i en bom, dubbelnolla och placerad i 135. I 145 blev det ingen bra ridning från min sida, orytmiskt och jag klatade till mig rejält in i trekombinationen där jag ville rida ett extra, på sju, men det bnöev typ handbromsen i och åtta. Älsklingen hoppade in i en trekombination på 145 så gott som stillastående. KLANTARSEL till ryttare. Han rev a-hindret. Eftersom många var placerade på fyra fel la jag upp tempot efter men då hoppade han av alldeles för stort på ett räcke senare på banan, åtta fel i mål. Jaja, två riktiga ryttarmissar, var inte fokuserad nog i hans runda. Bara att fatta att jag inte fungerar som jag ska när jag inte äter eller dricker på flera timmar innan start. Idiot! Men mitt hjärta skötte sig jättefint trots att matte inte gjorde sitt jobb! Men han ska aldrig, aldrig gå mer än en klass per dag, han blir alldeles för stressad av det, men det blev så igår bara för att det var så pass länge sen vi hoppade så stor klass som 145 så jag ville ha en klass innan som förberedelse.

Kommentarer
Melina säger:

OJ! vad fint och lätt hon hoppade den höjden!! :)

2012-08-13 | 08:47:46
Anonym säger:

Finaste Madonna!!!!
Hon är sååå läcker!

2012-08-13 | 13:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback