__

Filmerna

Inget bra ridhuset att hoppa i riktigt. Och jag sitter som jag sitter efter hinderna för att framförallt Svampen inte ska börja hoppa luftsprång i galopppen utan så lugnt och som möjligt bara fortsätta rulla på i en lugn galopp. Lägger Svampen medvetet lite nära hinderna då jag vill att han ska förbättra sin frambensteknik och inte sätta av i full fart utan vänta hela vägen fram till avsprånget. Tyvärr fick vi inte med så mycket hoppning på Caramelle i slutet, jättesynd! Sista räcket ligger dock på 120-höjd. Hon var vääääldigt taggad och glad, härlig power! :)

Ni får ursäkta Erikas damputbrott på hästarna hon håller i när hon försöker filma samtidigt... Tusen tack för att du förljde med och hjälpte mig! <3




Kommentarer
Patricia säger:

Jag tycker att du är en helt otroligt begåvad ryttare som kan rida alla typer av hästar på ett väldigt naturligt sätt. Men för mig är din mest unika egenskap att det spelar ingen roll vilken häst du sitter på, men samtliga hästar har driv och glädje för hinder och ser ut att ha väldigt stort självförtroende. Det är en egenskap jag tycker du lyckas plocka fram hos varenda häst du sitter på, DET är unikt och fantastiskt att se.

Kul med två så fina kanon hästar för nästa år, blir som vanligt mycket spännande att följa.

2012-12-07 | 15:19:42
Anonym säger:

Varför har du ett sånt skarpt bett på en unghäst? Det syns ju att hon inte trivs, borde inte hästen få hitta sin stadga o stabilitet utan det? Istället för att betsla skarpt o hämma hästen?

2012-12-07 | 16:09:10
sara säger:

vad är det här för ridhus? känner inte igen :D

2012-12-07 | 18:26:16
J. säger:

Fina de har blivit :) Och ännu finare kommer de bli =D

2012-12-07 | 20:42:49
Emelie säger:

Det är rolig att se Caramelle som är efter Carano. Min unghästens morfar är Carano och de är jätte lik i färg och deras bak rörelse i trav :). Caramelle kommer bli en kanon häst, tack vare dig skicklig ryttare :)

2012-12-09 | 20:21:20
Linnea säger:

Vad är det för ridhus? Får man verkligen ha det sådär utan sarg, ser farligt ut.. Låter lite stumt om underlaget?

2012-12-09 | 21:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback