__

Har varit flitig idag!

Idag har jag varit riktigt flitig och jobbat hårt, och det har varit ruskigt kallt ute!

Jag har ridit alla åtta hästarna idag.

Caramelle, Valence, Bernity och Madonna jobbades på ängen och var alla riktigt fina. Bernity och jag tog några språng på ca 1m i snön efteråt och hon hoppade magiska språng. Det är så speciellt med henne för hon är en ganska liten häst, men har en så stor och rund galopp som om hon vore ca 170 i mankhöjd. Och i sprången känns det som tt hon har ett väldigt stort scope. Hade förstås gärna behållt henne till utomhussäsongen nästa år, tror absolut att hon går 130-klasser på ett väldigt bra sätt då! Madonna får extra stort pluss i kanten idag då vi hade vårt hittills absolut bästa dressyrpass, vet inte riktigt vad som hände, hon var som en ny häst på marken plötsligt. Helt otrolig känsla för att vara Donna. Caramelle har fattat det här med samlad galopp nu, hur fin som helst! :) Valence var vild och vacker ute på fältet, men han gör mig så lycklig!

Caruso reds ut på en längre ritt med galoppjobb och klättring.

Svampen och Kulan reds ut på lugna uteritter i skritt och trav.

Ramius reds först ut i skritt en halvtimme och avslutade med galoppjobb i snön. Jättefin var han idag!

Måste också säga att det är sjukt kul att ha alla igång igen. Inte minst min älskade Valence som nu även han är i arbete! :D

Har utöver det gjort stallet själv idag samt spånat de flesta av boxarna och städat i sadelkammaren. Tycker att jag varit riktigt flitig faktiskt! :D Mitt ansikte är så gott som köldskadat vid det här laget... ;)

Nu ska jag laga middag, sedan ta in hästarna och därefter blir det en lugn torsdagskväll för mig. Imorgon förmiddag ska jag åka på dressyrträning för bästa Anette igen. Tror att jag tar med mig Ramius! :)


Kommentarer
Sara säger:

Hur ser en vanlig dag ut för dig? Tidsmässigt, som man kan läsa i alla hästsporttidningar! :)

2012-12-13 | 20:13:18
Jonna säger:

Kan inte du skriva ut vad för foderstat dina hästar får? skulle vara intressant att se:)

2012-12-16 | 14:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback