__

Tedträningen

Kulan var duktig på Tedträningen, hoppade en bana på ca 130 och ett par oxrar på 140. Känner dock verkligen att jag inte lagt ner det arbetet jag borde ha gjort med honom vid det här laget. Ted ifrågasatte hur mycket jag faktiskt själv tränade och la ner tid på att utveckla honom. Lite hårt att höra och inse att det faktiskt runnit lite mellan fingrarna. Enda sedan hans sommarpaus med betet i somras har jag på något sätt "överlåtit" honom till min kompis som älskar att rida honom väldigt mycket och fungerar väldigt bra tillsammans med honom. Jag har själv bara ridit honom ett en till ett par dagar i veckan och inte jobbat med att utveckla honom framåt. Ted kommenterade detta och har nu sagt åt mig lite ordentligt och nu efter träningen är jag full med inspiration tack vare Ted med fortsatta träning av Kulan. Jag måste ta till mig honom igen och verkligen jobba med honom som med alla de andra hästarna. Han har så stora kvalitéer men för att få fram dem krävs väldigt mycket träning. Det var verkligen en givande träning och första hoppträningen jag gjorde med honom sedan i början av februari i år.

Bernity var mer vild än tam på träningen. Började med att så fint bocka av mig under galoppuppvärmningen... Var sedan überladdad på hindrena och inte det minsta intresserad av att lyssna på vad jag ville. Sötnos. Hon har inte hoppat på ett par veckor... Hon skötte sig dock väldigt bra i slutet och hoppade runt en bana på 110+ på många språng med noggranna runda språng och väntade på mig hela rundan. Var verkligen bra att hon fick följa med på träningen, kändes som att det gav mycket.


Kulan på träningen i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback