__

SVAR PÅ NÅGRA FRÅGOR

Hej Amanda! Tänkte bara höra om du även tar emot hästar för inridning? Jättebra blogg, du är fantastiskt duktig och en riktig inspirationskälla:)

Hej! Tack så jättemycket, vad glad jag blir! Ja det kan jag absolut tänka mig göra!

spännande med en ny!! hoppas det blir bra med den! vad ska du tänka på då du bantar henne? har du några tips? =)

Jag har faktiskt inte haft en häst som lätt lagt på sig, snarare att de knappt kunnat bli feta. Men jag kommer jobba henne mycket ute i naturen med galoppintervaller och mycket långa skrittrundor, inte hoppa så mycket nu när hon är så pass överviktigt. Kommer också dra ner på den mängd kraftfoder hon ätit hos sina tidigare ägare. Våra hästar får inte speciellt mycket kraft men däremot så gott som fri tillgång till stråfoder.

Varför är Lordens annons borttagen?

För att vi hittat en familj som är intresserade och det känns väldigt rätt så de får bestämma sig först! Därför tog jag bort annonsen.


Vad har hänt med ditt ben ?

Jag blev sparkad knappt 1 dm från knät, så jag fick en kraftig blödning i muskeln. Men det blir bättre och bättre för varje dag.

Du är så otroligt bra, det var bra att det inte var värre än:) Undrade om du kunde skriva lite om hur ditt liv är, hur du fodrar och inn-utsläpp, etc. Hur gör du när du har så många hästar: )

Tack, ja det var verkligen skönt. Jo jag kan göra ett separat inlägg om det!

Jag vill börja med att säga att du är så duktig på det du gör och du är en stor inspiration! Jag har en fråga också, det är nämligen såhär att jag har två unghästar, en 4- och en 5-åring. Dom hoppar båda två otroligt bra. Jag önskar ibland att min 5-åring skulle öppna upp mer bak. Om jag inte minns fel så skrev du för ett tag sen om en teknik där man "stänger" handen i språnget för att hästen ska öppna upp mer! Skulle inte du kunna skriva mer utförligt om det samt lite bra övningar för att få den unga hästen att styrka sig/öppna upp och hoppa väl! Tack Maja :D

Vad roligt att du tycker det, tack så mycket! Jag upplever att hästarna utvecklar sin bakbensteknik mycket med styrka under åren, så även om de inte är jätteflashiga i bak nu så är det nog inget du behöver bekrymra dig om. Att använda sig av tekniken att ”stänga” handen är just för att få hjälpt att samla hästen redan i språnget för att få den att landa lite tidigare, det är alltså en hjälp att skapa mer plats på en trång linje. Det är så svårt att beskriva, men när hästen är mitt i luften (man får ej göra det för tidigt för då blir det motsatt effekt) så ”stänger du handen” så att hästen vänder upp mer i bak.  Det är så svårt att beskriva med ord, lättare att visa ;)

Hej! Såg Lord Greystoke på annons, varför begär du så pass "lite" för honom? Och varför ska du sälja?

Han hamnar lite mitt emellan mina hästar just nu. Han går inte riktigt på samma nivå som Valence, Caruso och Madonna och så bör han gå större tävlingar än Kulan och unghästarna. Jag ska egentligen bara ha tre egna så att jag kunna ta emot fler hästar för inridning, tillridning och försäljning eller andra samarbeten. Därför ska Lorden säljas, även om det förstås tar emot!! Att han inte ligger högre i pris beror på att han inte har några färska tävlingsresultat.

hej.
du skrev för ett tag sedan på din blogg att du skulle skriva om hur du med hjälp av tränare löste problemet med en av dina hästar som ej gillade vattenmattor. är nyfiken på om detta inlägget kommer snart? har nämligen problem med vattenmattor på min häst och man kanske kan få några bra tips:)
mkt bra blogg!!
kram


Hej! Tack så mycket. Tyvärr har jag helt glömt bort detta! Ska försöka komma ihåg och göra ett inlägg om det, och kanske också en video till!

Såg den lilla fuxen, (scrållan?)
Den hoppade himla väl! Men lite suris från utgången =)
vad är det för stam på den? =)

Ja hon hoppar väldigt väl, fin teknik och mycket rädd om sig, jättekul! Men humör som ett riktigt fuxsto ;) Hon är e VDL Sheraton (Indoctro) – Nobel – Irco Mena


kan du inte göra ett inlägg med alla djuren hemma hos dej och/eller en "rundvandring" (film) på gården?:D grymt bra blogg!


Jo det kan jag göra. Men kanske lite roligare att se gården i vår? Tack!! :)

Holy shit! Vad ligger det där på?!

Hihi Lindisch ;) Oxern låg på 150 och räckerna på videorna på 160, Vallis duktig!


Kul med tävling :) har du fortfarande träningar själv?

Det har varit lite dåligt med det just nu, mest för att jag haft sjukt mycket att stå i själv. Men till våren ska jag ha regelbundna träningar hemma på vår nya stora gräsbana. Håller på att måla och fixa hinder till det nu! Kommer bli superkul!

på vilken sida ligger lorden ute på annons:)

Han fanns ute på Hästnet men just nu finns han längre inte kvar på annons.

Hej Hej
Jag ar bara lite nyfiken pa vad den nya sadeln var av for marke? Provade du en annan CWD (eftersom du tycker sa mycket om den du har) eller om du provade nagot annat? Trakigt att det inte funkade och lycka till hos Mustang.
- Lotta


Jag har kvar min CWD med normal bom, men har en correction pad under sadeln för att få upp den lite för manken på Valle.

Hej! Är själv inne på att köpa en cwd sadel!
Då den cdd sadeln som du har inte passar din häst Valance pga manken blir jag själv lite fundersam hur en sådan sadel skulle funka på min häst. Du har inte lust att slänga in en bild på ryggen på Valance så jag kan se hur han är utformad över ryggen och manken?
Mvh Kristin


Jag tycker att CWD är en helt fantastisk sadel och har samma på alla mina. Valence har väldigt lång och extremt markerad manke, så därför har jag en correction pad under. Men tex Kulan och Lorden har också ganska hög manke och den ligger ändå jättebra. Kan ta en exteriörbild på Valence så får du se hur han ser ut J


Skriv gärna om jag missat någon fråga som ni tidigare har ställt!!

 


Kommentarer
Anonym säger:

Jobbar du för Runsten? Tänkte eftersom du tar emot Teds anmälningar o sånt?

2012-02-17 | 09:02:22
Erika säger:

Hej! Jag och mina kompisar pratade om priser på de bästa hästarna. Alltså en häst visat sin potential och som går WC-nivå. Vet du ungefär vad en sådan kostar? Vi trodde som minst 2 mkr, och sedan "hur mycket som helst".

Mycket bra blogg du har!!

2012-02-17 | 09:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback