__

Dagens pay'n jump

Phu, vilken fruktansvrt stressigt dag! Med så många hästar med så kort emellan så blev det nästan lite kaos.

Lady Madonna var dagens stjärna! Jag säger då det, hon överraskar mig om och om igen! Hon var felfri i 125, och i 135 var hon superfin och inte i en bom! Hoppade så himla väl! Det blir nog 140-debut för henne redan i Grevagården, hon känns absolut redo för det!

Caruso var också superfin idag! Fick ett pet i 125 i kombinationen som var så kort att jag tog bort för mycket galopp. Men i 135 fick vi till en riktigt bra runda och han hoppade så lätt och fint, felfri.

Lorden var psykbryt idag, seriöst, helt jäkla knäpp! Hade noll kontroll! Bytte bett till andra klassen till ett mickmar som jag fick prova av min vän Fredrika, detta gick han dock bara och gapade med och protesterade emot, sprången blev heller inte alls lika bra. Måste komma igång med honom nu, både med Tedträning och sen får han gå pay'n jump igen i Södertälje innan tävlingen i februari. Måste prova en massa olika bett också så han inte bara drar, för han blir helt sjukt stark!

Valence var jättefin på framridningen till första klassen idag, och hoppade väldigt väl. Inne på banan kändes han också riktigt fin. Sen i andra klassen var han mycket hetare och backade inte av på hinderna, så jag la honom nära och då fick vi ett par nedslag. Han har redan som femåring bara gått en klass per dag just för att han aldrig går bra i andra klassen. Men det var bra för mig att få en runda till med honom. Men hans språngkurva ligger för sent på hinderna, han skjuter lite för mycket, så måste få hjälp med detta. Vi måste hitta en lösning och hitta en toppform innan tävlingarna börjar om en månad. Däremot är han betydligt bättre och finare på marken nu!

Detta känns som en väldigt bra avstämning inför säsongen. Caruso och Madonna känns toppenfina och redo för en spännande säsong! Lorden och jag har en bra bit kvar, men det är inte så konstigt eftersom att vi började hoppa bara för lite drygt två veckor sedan. Och Valence ska jag ju på kurs på för Piet, och hoppas få med mig tips därifrån eftersom att han är så skicklig med heta hästar. Kommer också hoppa honom på lite större hinder i januari, detta var första gången jag hoppade högre hinder än 60-70 cm sedan Billdal för två månader sen.

Jag vaknade i morse och var magsjuk, inte alls kul. Tänkte först stryka alla dagens starter men efter en timmes sömn, lite skorpor och te kändes det bättre och jag vågade chansa. Det är jag ändå jätteglad över, för vi behövde de här starterna! Dock är jag fortfarande helt skakig i kroppen och dessutom har jag ju redan halssont. Inte kul! Vill vara helt frisk nu, ryttargalan är ju på söndag. ska åka med hela Runstensgänget!

Filmer kommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback