__

Dagens ridpass

Idag reds Donna ut på en skritt- och joggingrunda i skogen efter hoppningen igår! Red på lilla hackamoret för att hon skulle få vara utan bett och hon gick riktigt fint och avspänt!

Lorden och jag tog samma runda i skritt och trav, han var också jättefin! Lätt i handen och välbalanserad!

Caruso har tyvärr tappat en baksko så honom gick jag bara en runda med i skogen, men det var mysigt och han var lika pigg och glad som vanligt! Jag hoppas att hovslagaren kan komma redan imorgon och slå på en ny sko!

Diablo reds på banan av Disa medan jag red Kulan. Vi markarbetade hästarna och hoppade även en liten studs som stod framme några gånger. Kulan var jättepigg men ändå fin, lite vinglig emellanåt. Diablo var väldigt pigg och glad med Disa på ryggen!

Valence och jag åkte till lilla ridhuset på kvällen. Jag måste säga att det var vårt bästa pass någonsinn. Jag la inte fram några bommar utan fokuserade bara på rent dressyrarbete och han var sjukt fin i alla gångarter. Jobbade i låg och rund form, fick swung och lugn takt i sina gångarter, så otroligt välbalanserad, mentalt avspänd och bara helt fantastisk. I galoppen jobbade jag honom en del på volt där jag red halva volten utåtställd och halva volten inåtställd. Han var så mjuk och fin i sidorna och gårdagens lite jobbiga pass lönade sig verkligen. När jag nu la på lite och höll kvar trycket med benen samtidigt som jag behöll kontakten med munnen och rörde försiktigt på mina fingrar så sänkte han nacken och accepterade skänkeln så väl! Det bästa passet vi någonsin haft, så underbart. Nu ska jag sätta mig och skriva ner i detalj hur jag tänker och jobbar honom för nu tror jag att vi hittat ett riktigt bra system!

Kommentarer
Lina säger:

Funderar du aldrig på att lära dig att slå på tappskor själv?

2012-01-03 | 06:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback