__

Fantastisk dag!

Idag har hästarna varit fantastiskt fina, så jag är riktigt glad!

Valence åkte jag till ridhuset med, hade en ny sadel på honom idag då min cwd ligger för nära manken numera, måste hitta en lösning på sadelproblemet innan Pietträningen nästa vecka och innan tävlingarna sätter igång igen. Han var riktigt riktigt fin i dressyrarbetet och hoppade väldigt fina språng. Travhoppade som uppvärmning, sen hoppade vi lite högre med galoppbom framför hindret. Sen avslutade vi på en linje med två räcken med tre galoppsprång mellan med en spets på båda hinderna! Han hoppade jättefint!

Kulan fick göra samma arbete som Valence. Han har aldrig varit så fin i det dressyrmässiga arbetet som han var idag! Helt fantastisk ridkänsla. Hoppade jättefint gjorde han också :)

På kvällen åkte jag till ridhuset med Donna och Caruso. Min vän Amanda red Caruso och jag Donnis. Vi jobbade över galoppbommar både på rakt och böjt spår och en liten serie! Donna jobbade jag återigen med att verkligen ha henne i en låg och avspänd form, och hon får så underbart tramp i bak när hon jobbar rätt! Var noggrann med att hela tiden ha henne på yttertygeln och att hon behöll sin form även över bommarna. Tycker hästarna ska få ha huvudet var de vill när man hoppar, att de får ha huvudet där de trivs som bäst. Donna vill ha det väldigt högt och med nosen rakt fram och det får hon alltid ha på banan, men över så små hinder och bommar försöker jag få henne att bibehålla den fina form hon numera har i markarbetet, och lyckades ganska bra med det idag! :) Amanda red Caruso på ett alldeles utmärkt sätt och han såg otroligt fin ut. Båda hästarna var supersuperfina! :)

Kommentarer
Rebecka säger:

Hej, jag undrar om du har några tips till mig! Jag hjälper några vänner till oss med en ponny. Han är jättesnäll o så, fast bara att han kan busa väldigt mycket. Alltså, testar väldigt mycket. Han blev inriden för två år sedan, och har inte riktigt hållits igång efter det för att ägarna har inte haft tid. Så han är som en unghäst på nytt.

Så eftersom du tar hand om unga hästar och svårridna, har du några tips? Om du har någon som testar väldigt mycket, är inte jättekänslig men är ändå lyhörd, hur gör du då? Ska jag gå på, eller "vänta ut" det? Jag har ingen aning, skulle vara jättetacksam för svar! :)

2012-01-11 | 20:54:38
Bloggadress: http://rebeckabinkle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback