__

Morgondagens planering!

Imorgon drar vi till Runsten för att starta upp tävlingssäsongen med banhoppning för hästarna på tävlingshinder.

Jag kommer göra så mycket som åtta starter, Fredrikas hästar hoppas av en annan istället, för de ska gå samma höjder och det blir alldeles för svårt att hinna med, dessutom har hon ridit hennes hästar under hela tiden hon varit sjuk. Så det blir bra, kan jag lägga fokus på mina egna istället. Amoremi och Scrållan stannar också hemma denna gång, de får följa med till Södertälje en annan helg i januari istället.

Lorden hoppar 110 och 120 imorgon (sjukt spännande, första gången jag hoppar bana på typ 7 månader!)Valence ska gå 120 och 130 och bara fokusera på att hålla honom så lugn och lydig som möjligt. Madonna och Caruso hoppar 125 och 135, för att få känna på lite större hinder inför kommande säsong, framförallt Donna för att känna på vilka klasser hon ska gå på de första elittävlingarna, om hon är helt redo för att ta steget upp till 140 redan då eller om hon behöver några tävlingar till. Ska bli mycket intressant!

Startordningen blir

Lord Greystoke 110
Lord Greystoke 120
Valence 120
Lady Madonna 125
Caruso 125
Valence 130
Lady Madonna 135
Caruso 135

Och jag får hjälp med hästarna av både Erika och Disa som följer med, samt pappa och jag som kör. Donna och Valle kommer åka med mig i lastbilen medan pappa kör Caruso och Lorden i transporten!

Här är en video från när Caruso och jag debuterade 135 sommaren 2010, han var 6 år! Kommer fortfarande ihåg hur hysteriskt varmt det var den här dagen...


Kommentarer
Carro säger:

Kommer du ihåg vem som var arrangören på tävlingen på filmen? Banan var jättestor och fin!

2012-01-05 | 13:22:59
Johanna säger:

lycka till :)

2012-01-05 | 15:42:14
Bloggadress: http://nollanolla.blogg.se/
Johanna säger:

lycka till :)

2012-01-05 | 15:42:14
Bloggadress: http://nollanolla.blogg.se/
Melinda säger:

Du verkar kunna ta fram det bästa ur varje häst, så spännande att följa dig och alla hästar! Hur var det att ta över Madonna som var längre kommen än de du haft och format själv från start? Och tycker du a´tt det är nervösare att tävla om ägarna är där och tittar?

2012-01-05 | 19:39:35
Lisa säger:

Jag hejjar på Lordis :) ! / Kram Lisa

2012-01-06 | 10:37:57
Bloggadress: http://lizahansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback