__

Sadel...

Tyvärr passade inte den nya sadeln på Valence, så vi ska åka och lämna tillbaka den idag eftersom vi fick öppet köp. Nu orkar jag inte med det här längre, så nästa fredag ska jag och min älskling åka till Mustang och prova ut en sadel som passar honom! Det kommer bli så skönt, och dessutom är jag hur glad som helst över att jag fick en tid innan tävlingarna börjar! Nu har jag verkligen sparat pengar till att kunna köpa en egen sadel till Valence eftersom att han har speciell rygg och väldigt markerad manke. Så behåller jag min underbara CWD eftersom den fungerar så himla bra på alla de andra hästarna. Ska faktiskt bli skönt att ha två sadlar på tävling, det blir ibland väldigt stressigt när jag snabbt ska byta sadel på hästarna.

Nu hoppas jag verkligen att de har en sadel som passar honom och som jag trivs att rida i, och köper man sadeln genom dem har man alltid rätt att byta in till en ny sadel om hästen ändrat sig och sadeln inte passar längre. Det känns riktigt bra. Att ha en sadel som passar är a och o. Nu har min CWD som fungerat så himla bra kommit för nära manken... Ska bli jättespännande att prova nya sadlar och som sagt, jag hoppas verkligen att jag får med mig en hem nästa fredag!


Kommentarer
Anonym säger:

Hej! Är själv inne på att köpa en cwd sadel!

Då den cdd sadeln som du har inte passar din häst Valance pga manken blir jag själv lite fundersam hur en sådan sadel skulle funka på min häst. Du har inte lust att slänga in en bild på ryggen på Valance så jag kan se hur han är utformad över ryggen och manken?

Mvh Kristin

2012-01-18 | 19:03:27
Caroline säger:

Jag har varit hos Mustang med min häst och fått bra hjälp. Det är lite "go with the flow" där och så klart kan det ta en stund att hitta en sadel som passar. Men jag har båda gångerna jag varit där med min, hittat något. Nu har jag en Jeremy Rudge sadel, väldigt skön att sitta i och med extra plats för mina långa ben :). http://littleworldof.blogg.se/2011/july/fredag.html

2012-01-18 | 20:29:23
Bloggadress: http://littleworldof.blogg.se/
Lotta säger:

Hej Hej

Jag ar bara lite nyfiken pa vad den nya sadeln var av for marke? Provade du en annan CWD (eftersom du tycker sa mycket om den du har) eller om du provade nagot annat? Trakigt att det inte funkade och lycka till hos Mustang.

- Lotta

2012-01-18 | 23:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback