__

Svar på några frågor

Har varit jättedålig på att svara på era frågor, men här kommer några iallafall. De andra kräver lite mer tid och längre svar, så svar på fler frågor kommer imorgon!

Kan inte du göra lite videoinlägg? :)

Jag ska försöka ladda upp lite fler filmer på bloggen!

Det är fantastiskt att se, det såg väldigt lätt ut :). Ni är verkligen gjord för varann :). Undrar också hur stor är hon?
som jag aldrig behöma hästar för tidigt, oavsett storlek på hästar kan de hoppar högt med träning och förtroende fast hästar ska själv tycka det är rolig och är villig att kämpa :).

Hon är helt fantastisk den där lilla flickan! Hon är 158 cm. Ja det är verkligen inställningen och kapaciteten som avgör, inte storleken, modellen eller något annat!

Det lät väldigt intressant (det med att samla hästen redan i språnget). Hur gör du det utan att störa hästens språngkurva?

Det är Ted som visade mig den tekniken, som jag inte alls kan förklara eller beskriva såhär genom ord. Men jag analyserade just det Ted visade mig när Rolf-Göran rider sin Quintero, syns otroligt väl på en linje med tre korta på världscupfinalen i Geneve förra året. Det är alltså att du ”stänger” handen precis när hästen vänder i språnget, på så sätt får du hästen att sätta ner framhovarna lite närmare hindret, vända upp i bak och på så sätt samlar du hästen redan i språnget och får lättare för korta distanser på storgalopperade hästar! Ted analyserar otroligt mycket, och genom det visar han och lär mig olika tekniker hela tiden. Det är otroligt häftigt hur så små justeringar i ridningen kan påverka hästen, språnget, galoppen och känslan!

är madonna till salu?

Tanken är att hon först ska få visa sin kapacitet och gå lite större klasser, gärna bli stadigt i 140 innan hon ska säljas. Så inte i dagsläget.

Precis som Matilda sa, det ser jätteenkelt ut! Kan du inte ladda upp fler filmer från dagen? :D

Ska försöka bli bättre på att ladda upp filmer i största allmänhet!

Kan du inte visa lite bilder på den, både inifrån och utanför? :D Hur många hästar kan man lasta i din också? :)

Den lastar två hästar, det är en B-kortslastbil. Jag lägger in de bilder jag har just nu och kan försöka ta någon inifrån bodelen.

Kommer du ihåg vem som var arrangören på tävlingen på filmen? Banan var jättestor och fin!

Det är Tierp som anordnar dessa tävlingar, fantastisk utomhusbana!

Vet du om ted håller till i varbergs trakten någonting?

Oj, jag vet faktiskt inte det. Men kan fråga honom om du vill?


Kommentarer
Anonym säger:

Hej! Vad är det för fodertillskott du köpt?



Mvh Madde

2012-01-19 | 12:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback