__

Världens bästa Stefan!

Hovslagaren har redan varit här och fixat Carusos baksko! Det var lite trasigt så han slipade till skon så det ser riktigt fint ut och det var ingen fara alls. Skönt att han går att rida nu igen!

På frågan om jag aldrig funderat på att lära mig slå på tappskor själv så får jag svara, jo, absolut har jag funderat på det! Nu är vår hovslagare visserligen alltid väldigt snabb på att komma och hjälpa till, och jag har väldig respekt för hovar och att det verkligen ska bli rätt. Men jag har senaste året funderat på att faktiskt utbilda mig till hovslagare eftersom att det går att läsa på distans och att gå som lärling hos Stefan här hemma... Det skulle bli väldigt lönsamt rent ekonomiskt!

Idag ska Donna klippas och göras fin! Kulan ska också klippas, de andra är korta och fina i pälsen och behöver inte rakas än så länge iallafall!

Kulanbulan förra året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback