__

Det är lite drygt fem veckor kvar till utomhus SM

Det krävs en enorm planering för att försöka matcha hästarna och sig själv till en så stor tävlingshelg där man verkligen vill vara på topp för att prestera maximalt. Detta är inte helt lätt just nu känner jag då tävlingarna innan inte ligger så som jag vill just nu ;) Håller på att planera och se vilka tävlingar varje häst ska göra innan, vilka träningar jag hinner med för Ted innan och hur jag ska lägga upp träningen med varje häst med individuell planering.

Ett YRSM utomhus är riktigt stort. Det går i 140, 145 och 150. Och det är verkligen maxat. Det är vattengrav med, men det behöver jag tack och lov inte bekymra mig över då alla mina hästar hoppar det nu. Skönt!

De hästar i stallet som är kvalificerade för SM utomhus i år är Valence, Caruso och Lady Madonna.

Valence är ett självklart val, han gör sitt 6:e SM nu och är fortfarande min självklara förstahäst i stallet. Men jag vill även helst ha med mig Ramius till SM i år, vilket betyder att vi måste ligga i lite nu för att kunna vara så väl förberedda vi kan på så lite tid. Men det finns knappt några tävlingar vi har möjlighet att kvala på, så det kan bli lite svårt, men vi ska göra vårt bästa. Jag vill också vattenträna honom två gånger innan, och hinna få till ridningen och lydnaden bättre mellan hinderna. Om vi inte hinner hoppa större än 140 innan så skulle jag ändå våga ta med mig honom då storleken på hinderna känns som det minsta problemet med honom just nu.

Så mitt mål är att ta med Valence och Ramius, och ha Caruso som första reserv till någon av dem om något skulle hända. Madonnas ägare avgör om hon vill att Madonna ska starta eller inte. Men självklart är min ambition det. Men hon måste få prova på någon start i svår klass innan för att se lite hur hon hanterar det. Har hittat en bra 145-debut för henne i början av augusti. Sen är ju hon till försäljning också, så man vet aldrig vad som händer på vägen.

Måste verkligen försöka få ihop en bra planering för alla fyra hästarna. Madonna och Caruso måste komma ut och få hoppa lite större innan, 140-145-150 om det går att hitta tävlingar till det. Ramius behöver komma ut och göra sina SM kval. Valence känns i toppform och behöver egentligen bara göra någon tävling till, hållas i fin form och på gott humör inför SM.


Valence inomhus SM final 2011 i Helsingborg. Vi slutade på en 7:e placering individuellt av ca 60 startande. (Hade vi inte rivit b-hindret hade vi haft medalj!!;))

Kommentarer
Sandra Jacobsson säger:

Vad roligt att du har så många fina hästar i stallet med SM-kvalitéer Amanda! :) Lycka till på SM :)

2012-07-12 | 16:56:28
Bloggadress: http://sjacobsson.blogg.se/
Elin säger:

Lite nyfiken kring dina planer med ramius, varför så bråttom? :)

2012-07-12 | 17:50:21
Lisa säger:

Superfin blogg!
Du verkar väldigt duktig i det du gör! Gillar även att du är så naturlig, låter dina hästar gå i samma hage med mycket utevistelse osv, kanon! :D Stort lycka till på SM :)

2012-07-14 | 14:27:20
Bloggadress: http://lisawelin.blogg.se
Karin säger:

Hej!

Jag undrar också varför så brått med Ramius? Ingen kritik eller så men annars tycker jag att du brukar gå lite långsammare fram...

2012-07-14 | 18:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback