__

Min första riktiga kurs!

Håller på att planera lite kring min kurs som jag ska ha här hemma nästa vecka. Träningar har jag hållt i nästan två år nu, men jag har faktiskt aldrig anordnat en kurs på det här sättet förut! :) Spännande!

En hel dag med träning!
Tisdagen den 31 juli

Vi börjar med ett markarbetespass på förmiddagen med bommar och små hinder med fokus på lydnad.

Därefter är det lunch tillsammans ute på altanen som avslutas med ett teoripass i ca 30-60 min om hästarnas träning inför tävling samt hur man kan lägga upp sin tävlingsplanering. Vi avslutar med en liten frågestund om allt möjligt ni undrar över.

Därefter ska jag rida en av mina hästar och göra vissa hoppövningar, vad man kan tänka på ridningen på linjer och att hoppa hinder ur sväng. Kommer också försöka visa hur tekniken och sitsen i ridningen kan påverka hästens språng.

Efter det blir det fika med saft, kaffe och nybakade bullar.

Därefter ska vi gå en bana som på tävling, mäta linjer och hur man kan tänka kring det.

Vi avslutar dagen med ett banhoppningspass på stora gräsbanan.

Hästarna får stallas upp i box eller låna små hagar under dagen!

Begränsat antal platser på kursen, anmälan är bindande. Tidsschema kommer veckan innan.

VÄLKOMNA! /Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback