__

Spännande kriopraktorbesök

Har kommit hem från kiropraktorn med två hästar, Madonna och Lorden. Donnis var precis som jag misstänkte lite sne i korset igen, väldigt lite men fortfarande så finns det något som stör henne. Det beror på att hon för ca åtta månader sedan när hon korrigerades ordentligt var så otroligt ojämn rent muskulärt så det har påverkat hennes kors lite. Nu är hon helt jämn igen och hon var utöver det jättefin muskulärt, mjuk, jämn och fin i kroppen! 2-3 dagar skritt, sen kör vi på som vanligt och fightern Madonna kommer tillbaka. Och nu är hon så pass liksidig att hon inte ska behöva korrigeras i korset mer. Donnis vill verkligen alltid göra sitt bästa så jag förstod i helgen att någonting inte stod helt rätt till. Jag känner bara lite skuld gentemot henne eftersom hon var lite liknande i Strömsholm och jag trodde det berodde på själva banan mer. Sen har jag varit sjuk så många veckor och inte ridit och känt på henne själv, så jag har dåligt samvete att jag inte gjort vad jag kunnat för henne när det känns som att hon gör allt för mig. Lilla stjärnan, men nu är hon i storform snart igen. Fantastiskt av henne att hoppa den långa banan i 140 med 15 språng och lång ridtid med två pet i helgen trots det, vilket stort hjärta!

Lorden checkades inför besiktning coh försäljning nästa vecka, skos imorgon. Tänderna kollades för några månader sedan. Går han igenom besiktningen på torsdag så vet jag att jag lämnar ifrån mig honom så bra jag kan. Han känns fin i ridningen och är så gosig och glad hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback