__

En underbar dag!

Idag har det varit en jättehärlig dag verkligen! Madonnas ägare kom och hälsade på oss och det blev massor med prat, planering, gos med hästarna och även ridning! Donnis såg glad ut över att ha sin välbekanta ryttare på ryggen igen och hon var så fin!

På kvällen hade jag träningar för världens bästa och gulligaste elever, var bara såååå roligt!

Imorgon har jag återigen en rolig dag! Ska rida ut med Disa och Diablo på morgonen, rida några av de andra hästarna på dagen, ha en privatlketion och sen bär det av mot Runsten för träning med Valence för Piet Raiymakers! Sååå roligt!

Ramius får gå på torsdagen istället tänkte jag! :) Han har varit lite gallig i benen efter en längre uteritt för några dagar sen. Jag vet att han dels inte ridits ut mycket alls och är inte så van vid den typen av träning och underlag samt att han nu också går i stora gräshagar med mycket bete som han heller inte har gjort, och att det kan ge reaktion i benen med gallor. Men jag är så nojjig så det är inte klokt! Ingen av mina andra hästar har någonsin gallor så klart man blir småhysterisk! Till min enorma glädje var han supertorr och fin nu på kvällen när vi tog in dem från hagen! Pust!

Nu måste jag verkligen sova! Har varit vaken 15,5 timme nu och det har varit fullt ös hela dagen!

LADY MADONNA! <3

Kommentarer
Caroline säger:

Ja det verkar som en del hästar reagerar på gräset med galliga ben (en i mitt stall har det). Sedan som du säger så kan ju ett underlag som hästen inte är van vid också bidra.

Jag är likadan, väldigt nogrann med min hästs ben och kan känna lite smått panik om något inte är som det skall.

2012-06-27 | 08:53:41
Bloggadress: http://littleworldof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback