__

Hemsk morgon!

Började med att vi glömde hästpassen, så himla dåligt. När vi väl kom fram har Lorden skrapat upp ett sår på bakhoven och skon sitter dåligt - kan inte starta! Jag får egentligen inte starta utan att visa passen först. Vi får hispa runt som idioter och leta efter överdomaren och be om att få visa upp passen imorgon istället. Tar hur lång tid som helst. När jag till slut får starta genom stt skriva på ett papper som intyg har jag sjukt bråttom med Madonna. Hinner hoppa två språng på framhoppningen. Kommer in på tävlingsbanan och Lorden står utanför staketet och skriker so en blådåre, självklart svarar Donna till sin älskade pojkvän och är inte speciellt fokuserad på mig. Hoppar otroligt runda språng och backar av lite för mycket och blir nästan överförsiktig. Hoppar dock bra 1-5. Distans på sex normala, lite fram i uppförsbacke till en oxer där vi ligger något stort men hon vågadeinte riktigt hoppa av. Fick ett stopp sen hoppade hon den och de två sista oxrarna hur fint som helst. Banan i sig är spektakulär första gången för en häst, gräset är blött och det är vår första grästävling tillsammans. Hon hoppade otroligt väl men när hon backar av så pass mycket måste jag ha ännu mmer ben på. Skönt att hon fick gå 120 idag så hon fick känna på bsnan lite. Nu ska hon snart gå 130 också, får hoppas på att det gör den här dagen till något positivt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback