__

Kursen för Piet Raymakers

Valence skötte sig superfint på kursen för Piet. Han var väldigt energisk men fortfarande väldigt ridbar. Han gjorde både markabretesövningarna och hoppningen väldigt fint, jätterolig och nyttig träning som vanligt! Jag blev bjuden på middag med ett gäng tillsammans med Piet efteråt och det var så intressant att lyssna på hans historier och om hans långa och hårda väg han gått för att nå ditt han en dag kom. Han berättade om massor av intressanta saker, oerhört inspirerande och roligt att få ta del av.

Ramius fick följa med andra dagen på kursen och var inte alls roligt under markarbetet. Jag tror faktiskt inte att jag har ridit en häst som är så pass lite utbildad och väldigt jobbig och tråkig på marken. Men det var så givande och det var stor skillnad från början till slutet av uppvärmningen. Jag fick dessutom massor med bra tips från Piet om hur jag aska jobba vidare för att utveckla honom i dressyrabetet. Hoppningen gick däremot som vanligt bra, han var jättefin! Ramius fick beröm av Piet också som tyckte han hade ett jättestort scope! Väldigt roligt att få höra det!

Valence och Ramius är verkligen mina stjärnor just nu och jag älskar dem båda så oerhört mycket! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback