__

Valence felfri i 135

Caruso gick 145 och 135 idag, det gick inte så jättebra resulatmässigt men riktigt bra rutin för hans del, och det var så vi tänkte när han fick hoppa 145 på Strömsholm. Han var jättefin över flera språng och mindre bra ibland, samt att min taijming till hinderna inte var jättebra. Han kändes över lag loj idag, redan när mamma ledde honom i början var han seg och inte alls taggad på sin uppgift, förmodligen trött efter alla intryck igår och sina fina språng. Caruso gör inte allt för mycket gratis och måste taggas i gång för att vara alert och jobba, men tror att han tröttnat på mig och min ridning i helgen så har full förståelse för det!

Valence är ju min kille när det är som jobbigast, så fin på framridning och framhoppning, lugn och harmonisk. Pappa hade värsta pepptalk innan jag skulle hoppa med Valence som nog gjorde att vi sen gick in på banan, fightades ihop, hade roligt, var nolla i 135 och det kändes så enkelt och självklart med min stjärna igen. Pappa tyckte att jag var avstängd, inte såg ut att ha så roligt som jag alltid har och var orolig för att jag fortfarande inte är frisk. Vi pratade igenom varför jag håller på med det här, hur mycket jobb jag lägger ner till vardags på alla hästar och att det allra viktigaste faktiskt är  fokus på mina egna och min egen känsla med dem. Med Caruso höll jag liksom på och funderade på hur många galoppsprång jag red på distanserna vilket gör att det inte fungerar, jag måste rida på min känsla på hinderna och inte fokusera på sånna saker. Allting liksom släppte med Valence igen, jag gick in och red bara på min känsla på alla distanser och Valence verkade vara lika glad över att vi var ett team igen. He's the one <3

Jag hoppas att min dåliga taijming i ridningen i helgen beror på att jag varit så fruktansvärt sjuk. Jag åkte ambulans in i lördgs natt till sjukhuset och har, även om jag blivit extremt mycket bättre, feber och ont. Nu ska jag lägga ner lite extra jobb på Madonnas markarbete, Caruso som jag haft lite svårt att få med ytterbogen med i höger varv och hålla Valence på gott humör fram till nästa helg när det är Runstenshoppet! Även Lorden, Ramius och Zorba ska hoppa där. Jag ska se till att sova massor och bli frisk innan dess. Det är så otroligt mycket roliga människor och underbara vänner där också, det ska bli en kanonhelg! Den här helgen får jag bara se som en rutinhelg för oss!


Kommentarer
Karin säger:

Jag känner inte dig alls men jag har följt din blogg länge och uppskattar din trevliga ridning och hästhållning. Hoppas du inte tar illa upp av min kommentar för jag menar bara väl...



Om man är sjuk ska man inte hålla på och tävla och flänga runt! Du borde se till att få bukt med var-det-nu-är till 100% först. Jag tror (vet) att dina hästägare skulle förstå detta. ALLA vill ju ha en frisk och glad Amanda som älskar att rida och tävla och gör det på ett enkelt och positivt sätt. Dåliga resultat kommer när man inte ger sig själv chansen att ha goda förutsättningar... Tänk på det och krya på dig!

2012-06-11 | 13:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback