__

I'm alive

Idag har jag smygit igång med ridningen igen. Eller ja, smygit och smygit, red alla sex hästarna idag! Alla var jättefina, Valence var lite blandad, toppenfin ibland men vi hade en hel del skilda åsikter idag som vi fick jobba mycket med. Furiosa, Madonna och Kulan var helt fantastiskt fina idag, jobbade på banan med allihopa över travbommar på böjt spår med lite längre avstånd mellan så de fick jobba ut steget ordentligt, och sen hade jag 7 galoppbommar på rakt spår. Mellan jobbade jag med serpentiner och tempoväxlingar. Caruso och Lorden fick hoppa över lite mindre hinder, runt 70-80 cm, men som stod på lite knepiga linjer och ur brytsvängar och sånt där. Båda tyckte det var otroligt roligt att hoppa på banan ute igen, och Lorden flashade ju som vanligt med sina stora, kanske något överdrivna språng :) Caruso kändes också jättefin och otroligt lydig. Nu vill vi komma igång med utomhussäsongen!! Och det var helt fantastiskt att rida hästarna igen, dessutom nere på banan i solen, helt underbart! Jag är fortfarande sjuk men mår iallafall betydligt bättre, hoppas jag mår tillräckligt bra för att rida imorgon också.

Det var uppfriskande att mocka och göra stallet själv, mockning fungerar som rogivande terapi för mig!

Fick ett jättegulligt paket från Hästshopen.se idag också, som passar perfekt när jag är sjuk och allt! Stort tack!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback