__

Precis vad jag behövde... eller inte

Jga har varit hos läkaren idag. Kraftig luftvägsinfektion, snuva och hög feber. Förmodligen håller jag på att få bihålsinflammation också. Perfekt...

Det är bara att ta det lugnt nu och förska bli frisk, inget SM eller Flyinge för mig i år alltså. Jag kommer ju inte kunna träna hästarna och dessutom är det farligt att rida med feber. Jag känner mig yr och otroligt matt. Kan inte sova en hel natt pga så mycket hosta. Det här var liksom droppen, nu måste botten snart vara nådd så jag kan vända och allt börjar ljusna igen. Så sjukt deppigt alltså, mitt sista inomhus SM som young rider.

Nu får jag tänka framåt helt enkelt. Satsa på att komma igång starkt för utomhussäsongen och satsa på utomhus SM med Valence och Caruso. Finns massor med roliga och stora utomhustävlingar i vår som jag får fokusera på nu, såsom Ballingslöv, Strömsholm, Drammen och elitallsvenskan.

Nu ska jag gräva ner mig i sängen framför Grey's anatomy. Hästarna går och myser i solen i hagarna. De får en liten vila nu helt enkelt. Kanske får jag lite hjälp av några vänner att motionera några och longera några, mamma och pappa är så himla snälla som hjälper till i stallet. Fodringar, in- och uttag kan jag själv göra. Jag måste ju få leva några minuter per dag åtminstone.


Kommentarer
Yasmine säger:

Krya på dig! Det måste verkligen kännas som att livet tar slut när man är så mitt inne i en satsning och så missar man sin plan. Hoppas du kan få lite perspektiv och inse att livet är långt och du har mycket mer att se fram emot! Läser din blogg ofta men kommenterar aldrig. Du är väldigt duktig och helt otroligt ambitiös, det kommer att löna sig, om det inte redan gör det ;) Lycka till!

2012-03-05 | 15:26:33
Bloggadress: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Josefine säger:

Krya på dig Amanda!

Tänk på att - efter regn kommer solsken!! :)

2012-03-05 | 15:35:46
Helena säger:

Krya på dig Amanda! Snart är det din tur ska du se! Håller tummarna för dig <3

2012-03-05 | 16:03:48
Anonym säger:

Din stackare! Hoppas verkligen att du kryar på dig snart! Förstår att det måste kännas hur tungt som helst att missa SM. Visst kommer regn efter solsken och allt sånt men det är även ok att vara ledsen och tycka synd om sig själv i en sådan här situation, man kan inte jämt vara stark och positiv. Jag vet ingen som är så målmedveten och fokuserad som du. Du har kämpat dig dit du är idag utan att få något gratis. Jag är övertygad om att din enorma talang och beundransvärda noggrannhet kommer att ta dig hela vägen! Ser fram emot att följa dig till toppen! Krya på dig!

2012-03-05 | 17:10:13
Caroline säger:

Krya på dig! Snart blir allt bättre :)

2012-03-05 | 19:16:06
Bloggadress: http://littleworldof.blogg.se/
Ekroon säger:

Trist! Krya på dig.

Det finns alltid annat istället ;). Vila dej nu :) och hästarna väntar på dig.

2012-03-06 | 06:24:38
Bloggadress: http://ekroon.wordpress,com
Sophia säger:

Lider med dig!

Du får säga till om du behöver hjälp med någonting, det löser sig alltid :) Krya på dig!!

2012-03-06 | 08:52:08
Bloggadress: http://sophiakarlsson.blogg.se/
lovisa säger:

Hej. Pssar inte påd et gär inlägget men jag har en fråga. Skulle du kunna berätta mer om amoremi? Jag har ingen kol på honom afatiskt, men han verkar hoppa fantastiskt av de språng jag sett. Är han din?

2012-03-06 | 17:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback