__

En härlig måndag

Det har faktiskt varit en riktigt bra dag! Valence är helt kall och torr i benen, ser glad och harmonisk ut. Alla hästarna verkar över lag energiska, pigga och har en härlig glans i pälsen. Att sommaren nästan är här är lika underbart för oss allihopa!

Furiosa och Kulan gick båda väldigt bra under ridpassen idag!! Finingar!

Träningen gick också himla bra idag. Min elev är ung och lite osäker i hoppningen fortfarande, och har dessutom en häst som har mycket egna idéer och kan vara lite osäker och samtidigt tuff i ridningen till hinder. Nu har vi börjat om lite från början igen efter ett vinteruppehåll och idag skulle vi för första gången sätta ihop flera hinder i en följd. Då gjorde vi istället så att jag hoppade hästen innan henne över alla hinder som vi dessutom gjorde lite tittiga. Därefter höjde vi lite och jag hoppade en kort bana igen. Efter det satte hon sig upp igen och blev överlycklig, för då visste hästen vad den skulle göra, och de skuttade runt en liten bana utan några som helst problem. Det blev en väldigt positiv bild för både ryttare och häst, så ekipaget i sig tog i sin tur många steg framåt tillsammans inte minst i förtroende mellan dem. Ibland får man vara lite kreativ och testa nya saker, i det här läget blev det väldigt positiv och stor skillnad! :)

Imorgon ska jag rida hästarna hemma. På eftermiddagen har jag tre grupper med hoppträning, ska bli jättekul. Jag ska också hoppa Scrållan och det 7-åriga stoet Zorba innan träningarna börjar samt Amoremi efter träningarna har slutat på kvällen. Fullproppad dag med andra ord, med massor av hoppning - bättre blir det inte! ;) :)

Superkul med alla kommentarer, tack till er som svarat! Har verkligen varit roligt att läsa! Ska försöka göra lite statistik på det där sen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback