__

Fantastiskt fina hästar!

Lorden hoppade många riktiga kanonsprång i dagens 130, rev tyvärr näst sista och a-hindret i den sista trekombinationen i 130. Han är väldigt stark för mig mellan hinderna och jag får inte genom förhållningarna än, men härligt att han har så fantastisk bjudning. Rider på samma bett imorgon och är med bestämd när jag tar igenom förhållningarna så får vi se! :) 1-7 hoppade han grymt bra på.

Madonna är övertaggad men gud så fin hon är. Hon hade ett snöpligt pet på b-hindret i trekombinationen, la henne väldigt bra in tycker jag, ett så där otroligt tråkigt fel igen, att nollan aldrig kommer. Hon hoppar däremot helt fantatsiskt och leker runt i 140 nu, enormt självförtroende! Däremot vägrade hon få på sig bakskydden idag, hon tappade ett på framhoppningen för allt vatten gjorde att karborren släppte, och när vi skulle försöka få på skyddet igen ville hon inte alls. Hon tyckte nog att det var lite obehagligt för all sand som hamnade mellan benet och skyddet. Vi fick helt enkelt dra av det andra bakskydden också och hoppa utan idag!

Valence var otroligt fin idag, så himla lycklig över min älskling. Han hade ett nedslag på c-hindret, det var superkort både mellan a-b och b-c i trekombinationen och han var på väg att gå på studs till c-hindret och jag höll i. Han har gjort det förut på tävling en gång och faktiskt klarat 140-kombinationen ändå, men det är inte att föredra, lite läskigt faktiskt... Han kändes hur som helst skitfin idag, så jag är väldigt nöjd. Han är verkligen min absolut bästa häst!

Caruso hoppade jättebra på framhoppningen med stod emot och hoppade väldigt blandade språng inne på banan. Det är helt vattenfyllt och stora pölar på heeeeeela banan, det har ju regnat nästan konstant hela dagen. Caruso tyckte inte om det alls så jag fick nästan jaga på honom lite. Han rev två hinder men jag var mest nöjd att jag fick runt honom idag eftersom han tyckte underlaget var riktigt läskigt att hoppa på.

Det var en oxer som stod så det var en enorm vattenpöl säker tre meter framför och hela vägen fram och under hindret. Många hästar tyckte det var jätteobehagligt, Caruso klarade den oxern men var väldigt spänd. Madonna och Valence behövde jag bara supporta med lite mer ben. Jag var lite orolig för hur Donna skulle reagera på det här blötleriga underlaget men hon gick som tåget, så sjukt underbar häst. Helt såld!

Imorgon går Lorden 130, Madonna 140, Valence och Caruso 150. Caruso får börja jobba och anstränga sig lite nu, han går 140 på söndag så imorgon får han gå in och jobba i sin 150-debut. Det behöver han, vill att han ska börja tagga till lite mer och anstränga sig!

Madonnas 140 kommer snart upp här på bloggen. Jag är däremot sjukt ledsen för Valence runda blev aldrig filmad :( :( Pappa råkade trycka två gånger på REC så det var typ 1 sekund av hans runda som blev filmad, ni förstår inte hur mycket jag grämer mig över detta när han var så himla fin... :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback