__

Inte vår helg

Vi har haft en fantastisk resa till Skåne med bra väder och underbar tälvingsbana. Hästarna har verkligen känts fina och ridningen bra men det har trots det inte gått vår väg alls. Jag måste ändå säga att jag skulle göra om de flesta rundorna på precis samma sätt även om jag fick göra om det, så jag kan inte deppa och vara missnöjd.

Valence har känts bra i helgen i alla de tre sista klasserna, lite matt i hoppet idag i finalen. Min teknik har blivit bättre och bättre för varje runda och jag börjar känna mig mer säker i den. Han har hoppat fantastiskt i trekombinationen i alla fyra rundor, så det är jag väldigt glad över. Vi är på väg till rätt spår igen, men ännu sitter inte resultaten och vi får onödiga nedslag som både han och jag kan ta på oss.

Madonna har visat så mycket kvalitéer i helgen, vilka fantastiska språng hon har i sig, jag känner mig helöt övertygad om att hon kan gå 150-klasser. På de flesta enkelhinderna (oxrar och räcken) gör hon språng som heter duga med luft och otroligt fin teknik, men tyvärr är hon fortfarande lite tveksam in i kombinationerna och blir lite spänd och för avvaktande. Jag tror att detta bara beror på hennes ringa rutin, detta var faktiskt hennes debut i 140 utomhus. När hon själv inser hur jäkla bra hon faktiskt är även i kombinationerna så kommer nollorna rulla in. Hon är en helt fantastisk häst.

Det här var första gången jag körde själv utan pappa till en så stor tävling långt bort. Erika och jag åkte helt själva och jag är riktigt glad och stolt över hur bra vi klarat av resan och allt! Världens största tack till min underbara vän som följde med och som hjälpt till med så mycket och stöttat under helgen! Puss på dig, du är bäst!

Ska lägga upp rundorna här på bloggen ikväll, spännande att se vad ni har för analyser också!

Kommentarer
Caroline säger:

Sjukt bra jobbat att köra dit ned själva! :) :)

2012-05-06 | 20:09:05
Bloggadress: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback