__

Natt, dag, förmiddag och eftermiddag

Det beskriver nog mina hästar ganska bra. Jag har tittat på filmer och kan bara konstatera att alla hästarna jag rider är otroligt olika... Inte konstigt att jag får trångt på vissa distanser på Caruso efter att ha hoppat Valence eller Madonna. Från superhet, till ganska loj, till väldigt stark till extremt känslig till mycket storgalopperad till kortgalopperad! Jag tror det kan vara otroligt nyttigt just nu när jag själv utbildar mig som ryttare och det är jätteviktigt att rida alla olika typer av hästar och lösa alla möjliga typer av problem. Men såsmåningom i framtiden borde man nog försöka hålla sig till någorlunda lika hästar så man slipper anpassa ridningen så otroligt mycket till så himla olika hästar och ridstilar... Nu hoppas jag kunna forma mina hästar dit jag vill ha dem så väl som möjligt, trots att de är så egna som individer... Bara en tanke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback