__

Videoklipp Skyrup

Madonna var nästan på gränsen till lite het i den här klassen, lite övertaggad... Kändes ändå som en bra runda och vi vände innanför på en del hinder ändå! Första utanför placering blev vi.



Donnis i 135. Det var 6 lite fram på den linjen men jag kände att vi inte skulle räcka fram riktigt och la in ett extra´. Vi kom då lite nära och hon fick ett nätt frambensfel. Inte i en bom annars. Jätteglad över att hon hoppade vattengraven så okomplicerat också. Tar på mig det nedslaget.

Madonna kändes jättefin, trots att banan verkligen inte passade henne egentligen då distanserna var väldigt mycket framåt. Bestämde mig redan innan för att försöka rida på "rätt" antal galoppsprång och hon gjorde de två första distaanserna toppenbra. Den tredje distansen fick jag lägga in ett extra och hon hoppade strålande. In i trekombinationern kändes hon avvaktande och jag fick då rida på henne lite in, vilket gjorde att hon blev lite spänd och flack, rev dessvärre a och b. Jag hade kunnat sätta tillbaka henne ännu mer inför kombinationen, det hade kunnat underlätta för henne. Det här var Donnas 140 debut utomhus.


Madonna kändes så fin den här rundan i 140. Hon hoppade helt fantastiska språng på flera hinder. Ridningen kändes bra och jag skulle inte göra om något om jag fick göra det igen. Hon blev väldigt låg på a och b i just den tvåkombinationen trots att jag gav henne alla förutsättningar. Kombinationen låg i skugga så vet inte om det påverkarde henne eller om det var just rutinen som gjorde att hon rev dessa två. Dock ser man huur otroligt väl hon hoppar upp sig i nästa tvåkombination, där hon istället har nästan 2 dm till godo :)



Valence 135. Kändes som en riktigt bra runda, han hoppade jättefint. När man ser första språnget i slowmotion ser man att han tappar en framhov på ettan. Kändes verkligen inte som att jag kunde göra något åt det alls... :/


Valence 140. Varken kändes eller hördes att han var i första hindret. Fick sedan ett frambensfel på en oxer där vi fick kort på fyra efter att ha fått rida fram lite på linjen innan. Kändes ändå som en bra runda, men med två tråkiga nedslag.


Valence 140-final. Kändes lite matt och hoppade inte med samma starka avstamp som vanligt. Rev tidigt på banan, kändes som att sprången bara blev bättre och bättre. Tycker nästan att Valle får ta på sig nedslagen idag, han får två helt onödiga frambensfel.

Kommentarer
Anonym säger:

Superfina rundor! Jäklar va Donna hoppar, det har hänt så otroligt mkt med henne sen du fick henne! Sen verkar hon trivas bra med hackamoret och ser ut att ta för sig mer. Valle är alltid fin :) undrar lite om din nya teknik i ridningen, skulle du kunna förklara lite vad det är som du gör annorlunda? Ser ingen skillnad på filmerna men jag tycker alltid att du rider så otroligt fint! Nästa gång sitter nollorna och placeringarna där de ska, du förtjänar dem verkligen!

2012-05-07 | 17:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback