__

Helt fantastisk!

Föreläsningen igår var så otroligt bra, jag blev helt tagen! Så mycket jag kommer ta med mig därifrån, ska börja tänka annorlunda i många avseenden, och det var så otroligt roligt dessutom. En fantastisk talare! Han har jobbat med världsidrottare som bland annat Carolina Klüft, Björn Borg, Gunde Svan, Annika Sörenstam med flera. Fascinerande och oerhört inspirerande!

Mina brister som ryttare mentalt har framförallt varit min självkritik och sättet att hantera motgångar, dock har detta under året blivit tusen gånger bättre. Att hantera min omgivning, framförallt mina föräldrar finns många delar att göra mycket bättre. Och min struktur runt omkring allt som nu senaste tiden har jobbats mycket med, så mitt fokus kan läggas på rätt saker. Dessa är mina stora mentala svagheter. Publik, stora sammanhang, press, höga svåra klasser mm och sån typ av nervositet har jag alltid kunnat hantera ganska bra. Jag älskar när jag blir lite nervös, för jag blir mer fokuserad då. Jag har lätt för att stänga av allt yttre när jag går in på banan. Jag älskar när det gäller och när det är mycket press och viktigt på gång, det är då man känner adrenalinet och det är då det är som roligast att prestera.

Men mitt sätt att hantera dåliga rundor och missar har varit katastrofalt emellanåt. Jag kan trycka ner mig och gräva ner mig hur mycket som helst. Kasta kritik hundra gånger på mig själv, känna mig fruktansvärt dålig. Som jag nämnde har jag redan i år utvecklat detta mycket, och efter gårdagens föreläsning ska jag från och med nu tänka på ett annat sätt. Jag kommer må så himla mycket bättre och det kommer nog hjälpa mig i framtiden att utvecklas snabbare!

Tusen tack till Fredrika som tog med mig på det här, tre timmars föreläsning kändes som 15 minuter, och väldigt mycket skratt. Så otroligt motiverande!


Kommentarer
Bella säger:

Han är så grymt duktig och inspirerande. Det gäller att ha koll på sin lilla vaktmästare uppe i huvudet;)

Svar: Haha ja precis!! Det var ju så roligt när han pratade om hur vaktmästaren uppfattade bland annat "inte missa" hihi...
Amanda Gullström

2012-11-14 | 13:55:21
Bloggadress: http://horsesideonlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback