__

Kulan och Musse briljerade idag!

Herregud vilka fina hästar man har i stallet! Amanda  och jag hoppade tillsammans på banan idag, hon på Kulan och jag på Ramius. Ramius var så kvick i sina framben, öppnade upp mer i bak och hade en helt annan styrka i sitt avsprång! Hoppade helt fantastiskt, vilken känsla! Amanda fick hoppa Kulan idag istället för mig och jag håller ju på att träna honom i ett helt annat tänk i hoppningen nu än innan, som nog var lite ovant för Amanda tror jag. Men satan i gatan som han hoppade. Han gjorde språng i klass med hur han löshoppar, nu med ryttare på ryggen! Vi hoppade först banan på 1m, sedan en bana på lite drygt 120 för att sedan avsluta med att hoppa igenom en kombination några gånger på 140 med rejäl bredd på oxern ut. Hästarna hoppade fantastiskt!

Vi gjorde även jättefint i stallet och på gårdsplan. Red långtur på Valence och Caruso. Valence toppform och ridkänsla håller i sig, världens finaste! Caruso är ju alltid helt underbar att rida och så var han även idag. Tack min underbara vän för den bästa onsdagen på länge!

Sedan åkte Amanda hem och jag red långtur på Svampen, lite kortare uteritt på Donna och sedan hoppade jag Caramelle, nu på annat bett och fick mycket bättre språng i henne idag. Bernity halkade i leran när hon gjorde bockserie innan jag skulle ta in hästarna på kvällen, gick omkull och är nu inte fräsch :( Hoppas att kiropraktorn kan hitta var det sitter när vi åker dit. Finaste lilla B...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback