__

Kulans livs första dressyrtävling

Här är Kulan och min kompis Amanda V som gör sin första dressyrtävling ihop. Jag känner inte i dagens läge något intresse för att starta dressyrtävlingar, men älskar att jobba hästarna hemma även de lite mer avancerade momenten.

Kulan är lite efter för sin ålder, gänglig, ganska svag och vinglig fortfarande. Dessutom hans första dressyrprogram någonsin. Han har egentligen väldigt mycket mer steg och tryck i sig, men tror inte att Amanda vågade riktigt sätta ihop honom mellan hjälperna såhär första tävlingen eftersom att det är en balansgång då han är otroligt käsnlig för hjälperna samtidigt. Han kan öka sin trav helt fantastiskt när man får till hjälperna rätt. Amanda har bara ridit igenom programet tre, fyra gånger innan, och varit med på en enda dressyrträning. Så jag är så himla nöjd och stolt över dem två! Han är ju så fin min bula, skulle nog kunna hävda sig en bit på dressyrbanorna med åren också! :) Behöver bli stadigare förstås men förvänd galopp, byten, skolor och skänkelvikningar kan han redan! :) De kom trea i KM och fyra i klassen om jag minns rätt! :) Tack Amanda, jättekul att se er två! :)


Amanda och Kulan gjorde ju även ett par tävlingar ihop i sensomras i hoppningen, här i en 115-klass.

Kommentarer
Melina säger:

Oj! Där fanns det ju helt klart en dressyrtalang också :) Trots, som du säger,utan att hon trycker på så har han ju jättefina steg! Häftigt :)

2012-11-22 | 09:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback