__

Ridpass på löpande band

Har hunnit rida fyra hästar hittills. Har tre kvar att rida idag.

Kulan reds ut på grusvägarna där jag jobbade mycket med galoppen. Ville ha trycket och sug fram på bettet, och kunna växla mellan stora och korta galoppsprång men ändå ha honom stadig. Han var riktigt duktig men blev ganska trött av dagens pass!

Caruso reds ut och jobbade med lite klättring och registret i galoppen. Jag satt och log och njöt av ridpasset från det att jag satt upp till att jag satt av. Fantastiskt fina häst!

Caramelle reds ut en kortare runda för att sedan hoppa en bana på grusbanan idag. Igår fokuserade jag bara på an linje med räcke, tre korta galoppsprång oxer. Igår ville jag få till känslan i sprången vilket jag fick, men kände idag att jag ville få en bra känsla med nya bettet även när jag hoppade en bana på henne, vilket jag verkligen fick! Hon hoppade riktigt bra idag, genom ryggen, med krafft genom hela språnget och med stor försiktighet! Duktig! Det var jättekul för idag var bästakänslan hittills med henne!

Svampen red jag ut påförst och jobbade mycket med skänkelvikningar som han precis börjat fatta vad det är... Hnan är riktigt fin i formen i skritt och trav nu. Han var väldigt snäll och gick fram överallt under ridturen utan att tveka. Hoppade samma bana med honom som med Caramelle när vi kom hem och det var nog bra för första gången i kombinationen spände han till lite och avslutade inte språnget som han ska. Hoppade banan en gång och kombinationen tre gånger. Hoppade många helt fantastiska språng, sista två gångerna i kombinationen luftade han rejält ut på oxern och skickade ut bakbenen i luften!

Nu har jag precis ätit lunch och ska ut för att konditionsträna Donna på en längre runda. Valence och Ramius ska ut på en kortare runda, Musse ska få jobba med sin samlade galopp idag!


Kommentarer
Y. säger:

Vad har du för mål med respektive häst under första halvåret under 2013?

2012-11-22 | 15:55:05
Lina säger:

Känns som jag har missat (om du skrivit nån) info om Caramelle och Svampen, vad är det för hästar? :)

2012-11-22 | 21:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback