__

Ska på middag ikväll

Hos min syster, hennes pojkvän och min pojkvän! :) Hinner därför inte skriva så mycket om tävlingen.

Banan var ordentligt teknisk med många 3-4-galoppsprångslinjer på böjda spår. Jag gick ut som andra ekipage med Donna och hade skapat mig en uppfattning om att linjerna var normala så om jag valde innerspår skulle hon kunna gå på rätt antal på alla distanser. Dock blev detta på tok för långt för henne idag och hon nådde inte fram på distanserna. Hon började banan fantastiskt men sedan fick vi problem. Ur hennes perspektiv kan man inte hoppa en svårare bana, denna var så dåligt byggd som det bara går för att Donna ska komma till sin rätt. Ni kommer förstå på video sen. De sprången hon gjorde bra hoppade hon otroligt väl och runt över ryggen med superteknik fram och bak. Donna får följa med imorgon till Hamre i Ramius sällskap istället för Valence, så de går 130+ 135. Så Madonna får lite bra rundor förhoppningsvis inför Södertälje.

Valence var fantastisk på alla sätt, ännu finare i omhoppningen. I grunden kom jag in i trekombinationen med lite för mycket galopp så fick trångt till b och c som han touchade lite. Annars hoppade han så otroligt fina språng idag! Hinner nog ladda upp omhoppningen innan jag åker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback