__

Tack Caramelle för dagens WOW-känsla!

Idag var Caramelle helt fantastisk! Hon är en annan modell på häst än jag är van vid och ganska sto, mäter ca 174-175 cm i mankhöjd. Det är krävts väldigt mycket ridning på henne, och jag rider normalt med ganska små hjälper på alla mina andra hästar. Jag har ibland känt att jag inte riktigt fått till det på henne och ibland tänkt att min ridning kanske inte passar på henne. Och jag vill ju inte ändra mitt eget tänk och ridning för mycket heller eftersom alla andra hästar fungerar så himla bra.

Caramelle blir bara mer och mer energisk och kvick i sina  gångarter och rörelsemönster. Hon är lättare i kroppen och känns både mycket starkare och har ett helt annat flås. Nu rider jag Melle på ett gummipelham vilket har fungerat otroligt bra. Idag var hon så häftig att rida, galoppen var så välbalanserad, energisk, ihop och med en massa power. Jag kunde bara sitta där med lätta hjälper, hon fanns i handen men var väldigt lätt i kontakten och bar sig själv. Vi hoppade banan som stod uppe på ca 1m - 110 med kombination, brytsvängar, linjer osv. Hon backade av och hoppade så otroligt väl, stora, kraftfulla språng och när hon kom in lite nära bara exploderade hon upp i luften och var så himla försiktig! Jag var alldeles lyrisk efteråt. Hon fick massor med beröm efter vi hoppat klart i galoppen och då började ju sötnosen småbocka lite, hur underbart är det inte när hästarna visar sån sann glädje för beröm. Fantastiskt, riktigt wow-känsla idag och lättnad för att vi minsann är på rätt spår. Och scope har hon ju i sig för stora hinder och ett mod som heter duga, stanna finns inte i hennes huvud, så fortsätter vi så här kan nästa år bli riktigt intressant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback