__

CARUSO

Tyvärr gjorde Caruso illa sig i lastbilen på väg till besiktningen då han sparkade av stålskenan längs med ytterväggen. Förstår inte ens varför han höllpå att sparka då han alltid brukar stå som ett ljus i lastbilen. Vi röntgade honom när vi ändå var där och allt såg toppenfint ut. Vi får vänta med att göra om besiktningen om ca två veckor.

Nu har jag då ännu mer tid att vela fram och tillbaka som en galning och tvivla på om det är rätt beslut, han är en så fantastisk häst och det är nu det egentligen är dags att ta det stora klivet upp i 150-hoppningar och skörda av det arbetet som är lagt under fem års tid. Men för att kunna klara sig ekonomiskt och hinna med att tävla så pass många hästar på högre nivå är tyvärr försäljningar något man måste gå igenom för att klara sig och kunna utvacklas vidare med ekonomi bakom sig.



Kommentarer
Johanna S säger:

Vad tråkigt!! Hoppas han blir bra snart!

2012-10-23 | 13:03:46
Lisa H säger:

Jag har följt din blogg otroligt länge enda sedan du hade din nogg. Och jag beundrar dig i ditt tänk om hästar och hur dom ska rida oerhört mycket.
Men en sak jag tänkte på att även om Valance hoppar mycket bättre nu, så hade ni era glansår tidigare? Har du tänkt på att det kan bero på att du nu har mera hästar att rida och att Valence är en såpass speciell häst att han kräver en speciell ridning, än tex Caruso? Jag vill verkligen inte att du ska sälja några av dom två för har följt deras utveckling med dig och den är otrolig! Valence är som skapt för dig och ni passar perfekt ihop, men att han kanske behöver en ryttare som inte har massa hästar som kräver olika ridning då han är en ytterst speciell häst som jag har förstått det utifrån? Jag vill verkligen inte att du tar detta som kritik för det är det verkligen inte! Du är otroligt duktig och ambitiös och om några år tror jag att du kan vara i Sveriges spetstrupp (senior), för hästmaterialet tror jag du har i nån av dina stjärnor :)

2012-10-24 | 23:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback