__

Ett viktigt pass!

Red ut en kort mystur på Ville tidigare ikväll och avslutade sedan på banan. Han höll mycket mer i vänstertygeln idag vilket jag fick jobba ordentligt med. Nu har han fått den bjudning och inställning framåt som jag vill ha eftersom han var på gränsen till lite "skänkeldöv" i början när han kom i markarbetet. Nu kan jag börja öka kraven på formen och ställning, och efter ca 20 min jobb mestadels på volt i skritt och trav var han riktigt loss och jobbade i en låg och väldigt rund form. Så härlig känsla. Han är ju byggd i en riktig uppförsbackekänsla som jag älskar men hans överhöga form och rejäla underhals måste jobbas bort! Idag tog vi ett stort steg framåt! Busehäst <3

Kommentarer
Anonym säger:

Hur har du gjorde du för att få bort det "skänkeldöva"? Snälla svara :)

2012-10-09 | 21:03:36
manda säger:

jag undrar samma fråga har en häst som är lite skänkeldöv å ja tycker inte om å sitta å "sparka" på henne å använder gärna inte spö heller så mycket... så hur går du till väga me så kallade skänkeldöva hästar
lycka till i helgen

2012-10-10 | 22:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback