__

Frågor

Undrar lite om stoet du rider, Zorba? Du nämner aldrig henne i dina texter, rider du henne aldrig till vardags? Tävlar du bara henne åt ägarna? Är inte det svårt?

Hej!

Ja nu tävlar jag bara Zorba åt hennes ägare, de rider och hopptränar henne själva. Förut hopptränade jag henne regelbundet mellan tävlingarna när hon var osäker och behövde bli säkrare i hoppningen och försöka lösa problemen. Nu är hon så säker och ägarna vill själva hoppa henne till vardags och tränar för mig då och då. Jag tävlar alltså bara henne sedan några månader tillbaka. Självklart får man inte samma chans att forma hästen efter hur man själv vill ha den rent ridmässigt men det har ändå fungerat bra på den nivå hon tävlar och hon har varit felfri i stort sätt alla starter sedan i maj.


Har Caruso blivit såld ännu? Finns det chans att fortfarande provrida honom?

Nej han finns fortfarande kvar hemma hos oss. Nej han är tingad och de har redan lagt handpenning och allt så han visas inte för fler spekulanter!

Blev Amoremi betäck i år och med vilken hingst i sånt fall? =)

Nej det blev hon tyvärr inte men förhoppningsvis nästa år! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback