__

Otroligt dålig uppdatering - men nu är jag tillbaka!!

Nu ska jag sätta fart med uppdateringen ordentligt igen. Äntligen är jag helt frisk och kry, men då kommer såklart smärtan i knäet tillbaka... Arrrrghhh! Hästarna går jättebra! Så himla kul att Valence är i fullt stim igen, ska hoppa honom imorgon! :D Caramelle känns lättare och kvickare för varje dag, ska bli spännande att se hur allt utvecklar sig med henne. Ramius och Madonna har tagit det lite lugnt efter meetinget i Jönköping men ska nu jobbas precis som vanligt igen.

Ville är mitt nya lyckopiller som bara är sååå rolig att rida. En riktig enmanshäst men det finns inte många saker som är så inspirerande som en ung, grön häst som man känner stor potential i!

Bernity har det hänt så himla mycket med senaste tiden, hon känns fantastisk! Det har behövt en helt annan ridning än den hon tidigare gått med under lång tid för att få henne att flytta vikten bakåt och belasta sig på rätt sätt. Nu har vi kommit igenom det på ett väldigt bra sätt och trots att hon är ganska grön och liten så finns det så otroligt mycket scope och teknik i henne. Grymt fin häst att jobba med! Kul när vi kommer igång med tävlingar nu också!

Caruso rids som vanligt och i helgen ska jag hoppa honom (sjukt kul!!!). Köparna och vi har haft svårt att hitta en besiktnings- och röntgentid för honom då de vill ha en speciell veterinär och klinik, som verkar vara väldigt uppbokat, dels har de varit på semester, jag har varit sjuk eller på tävling osv. Men nu är det bestämt att det blir den 15 oktober iallafall. Och jag är glad över att få ha honom hemma ett tag till! Själva försäljningsprocessen i sig gick mycket snabbare än jag trodde, det tog lite drygt en vecka från att annonsen var utlagd...

Kulan har hoppat extremt fina språng sista tiden, tror äntligen att han börjar bli stark nog att växa i sin stora rangliga kropp och styltor som ben! :)

Annars händer det mycket roligt men också omtumlande saker och det känns som det är tusen bollar i luften just nu. Men det är ingenting jag vill skriva på bloggen i nuläget. Däremot är jag nu i full gång med uppdateringarna igen! Så hoppas ni finns kvar med mig på bloggen nu när motivatiionen är tillbaka och jag är FRISK! :D


Kommentarer
Josefine säger:

Roligt att höra Amanda!
Ser fram emot dina uppdateringar :D

2012-10-04 | 22:22:02
Helena Barth säger:

Puh! Började ju bli orolig att du hade tröttnat ;)

2012-10-04 | 22:55:45
Bloggadress: http://helenabarth.blogg.se/
Johanna S säger:

Härligt att ha dig tillbaka! Du bidrar till mycket inspiration och glädje med din blogg! kram

2012-10-05 | 17:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback